-
-
Tervetuloa vieras
Perjantai, 18.Toukokuu.2012, 04:02
Kirjoittaja
Aihe: Miltä kotipimiösi näyttää? (Luettu 19470 kertaa)
« Vastaus #261 : Sunnuntai, 22.Tammikuu.2012, 13:49 »
Pimiö on taas siistiytynyt :) Oikeastaan siellä voi jo työskennellä ihan hyvin, jotain krääsää pitää vielä siirtää pois jne.
Pimiösi alkaa näyttämään jo hyvältä. Minkälaiseen huoneeseen olet sen rakentanut? Näyttää hieman vaatehuoneelta, mutta näköjään huoneessa on vesipistekin. Vai onko jälkeenpäin tehty?
Kodinhoitohuone sen pitäisi olla, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Edellisellä asukkaalla oli siellä joku ompelukoneen tapainen, mulla omat harrasteet.

tallennettu
« Vastaus #262 : Maanantai, 23.Tammikuu.2012, 08:45 »
Pimiö on taas siistiytynyt :) Oikeastaan siellä voi jo työskennellä ihan hyvin, jotain krääsää pitää vielä siirtää pois jne.
Pimiösi alkaa näyttämään jo hyvältä. Minkälaiseen huoneeseen olet sen rakentanut? Näyttää hieman vaatehuoneelta, mutta näköjään huoneessa on vesipistekin. Vai onko jälkeenpäin tehty?
Kodinhoitohuone sen pitäisi olla, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Edellisellä asukkaalla oli siellä joku ompelukoneen tapainen, mulla omat harrasteet.
Kodinhoitohuone, ompelukone ( kangaspölyä...) kuullostaa pahalta labbista ajatellen)

tallennettu
Hey: I am WHITE, You are BLACK.. How about some Cool B&W JAZZ IMAGES ...
If it`s a photograph, say it VISUALLY, words are useless, unless your image has no content...
Art is not a profession, nor a pastime... IT IS A WAY OF LIFE
« Vastaus #263 : Maanantai, 23.Tammikuu.2012, 13:28 »
Kodinhoitohuone, ompelukone ( kangaspölyä...) kuullostaa pahalta labbista ajatellen)
Meinaatko todella, että pimiö pitää perustaa aina steriiliin tilaan, joka on rakennettu täysin ilman rakennuspölyä ja töhnää =) Siivoaminen on keksitty, enkä edes uskalla arvailla mihin käyttöön edellistä edelliset asukkaat ovat huonetta keksineet käyttää. Ties vaikka mattovarastona! Kamalaa! Ei tässä mitään emulsion valamista sentään tehdä - ja siinäkään tuskin kaikilla firmoilla (Efke... ::) ) on hepuilla valkoiset täyspuvut naamioineen ja hengitysletkuineen...
« Viimeksi muokattu: Maanantai, 23.Tammikuu.2012, 13:30 kirjoittanut J.Vuokko »

tallennettu
« Vastaus #264 : Tiistai, 24.Tammikuu.2012, 21:54 »

tallennettu
« Vastaa #264 : Tiistai, 24.Tammikuu.2012, 21:54 »
« Vastaus #265 : Lauantai, 24.Maaliskuu.2012, 21:27 »
Kevät on muutosten aikaa...
Meillä on edessä kodin muutto joka myös vaikuttaa pimiööni. Harmittava tosiasia että kotia ei voi valita harrastuksen perusteella. Mutta enpä oikeastaan valita, vuosikausia on ollut oma reilu tila missä vedostaa ja touhuta. Ja uusi asunto on kiva ja mukavassa paikassa lähellä merta joten ihan mukava muuttaa!
Uudessa kämpässä vastaavaa tilaa pimiölle ei siis ole. Näillä näkymin sijoitan suurennuskoneet saunaan. Mies pärjää ilman saunaa mutta ei ilman pimiötä! Sähkökiuas tuottaa muutenkin mielestäni enemmän tuskaa kuin nautintoa, joten löylyhuone joutaa surutta parempaan käyttöön. Lauteet ja kiuas pitää vaan poistaa että saa koneille tilaa. Pesutilaan joku siirettävä pöytä vedostusaltaille. Arkistopesuri mahtunee johonkin nurkkaan. Baryyttipaperirumpukuivaaja ei mahdu mihinkään joten jatkossa kuivaan vedokset verkkokehyksellä. Ainoa pieni ikkuna on löylyhuoneessa joten koko tila on helposti pimennettävissä.
Näin olen ainakin aluksi ajatellut. Jos nämä järjestelyt eivät käytännössä toimi hyvin, täytyy harkita jonkun sopivan tilan vuokraamista.
Lopuksi kuva (minulle) uusista työkaluista. Yhden Kameralaukussakin vaikuttavan pimiögurun vanhat, ilokseni sain ne käyttööni.
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 25.Maaliskuu.2012, 10:22 kirjoittanut Keni »

tallennettu
« Vastaus #266 : Sunnuntai, 25.Maaliskuu.2012, 12:42 »
 Miltä kotipimiösi näyttää? Kuvasta klikkaamalla pääsee tirkistelemään tarkemmin. Kuva on otettu Nokian N8:lla ja Nokia Panoramalla, pari pientä liitosvirhettä löytyy mutta ei anneta haitata. Varmaan 15vuoteen ei ole tuota pimiötä ollut vaan filkat kehitelty ja sitten skannailtu. Nyt päätin kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa tuon kuntoon Tila on perinteisesti WC. Pyykkikoneen päällä on vielä tuo taskumallin suurennuskone Durst Reporter kun Opemuksessa on 80mm linssi eikä mulla ole tällähetkellä kuin kinofilmiä. Lämpömittarina on Fluken 54-II jolla voi samaan aikaan mitata kahta anturia, toinen mulla kehitteessä ja toinen huuhtelualtaassa (nyt puuttuu) Yksi allas lähtenyt johonkin joten keskeytealtaaksi pääsi keittiöstä yksi sopivan kokoinen lasivuoka. Valotuskello on mun itsesuunnittelema ja rakentama joskus -70-80lukujen taitteessa, Digitaalinen, 0,1-99,9s. Aika säädetään kolmella valintakytkimellä. Oikeessa nurkassa on kivana pikku yksityiskohtana lasinen rodinalpullo. piti ihan kokeilla ja toimi vielä ihan hyvin tri-x:lla. pullo on varmaan lähes samanikäinen kuin tuo valotuskello. Huuhtelu tapahtuu tuossa pesualtaassa. mulla on siihen sellanen verkkoviritelmä joka pitää kuvat erillään sekä hanaan liitettävä letkuhärpäke jolla saa veden kiertämään hyvin. Huoneessa on yksi ikkuna. sen pimennys on hoidettu retkipatjalla. Pari milliä liian iso pala on tungettu kahden sisemmän ruudun raamien väliin. Joku varmaan tuumaa jotain pölyongelmasta. Ei sitä ole ollut vaikka pyykit käsitelläänkin tuossa samassa tilassa ja meillä on vielä 3 karvaista koiraa sekä hevosia +kissa. Ensinnäkinn pitää tuon siistinä niin nopea imurointi ennen työskentelyä, Koneet kaapissa, sekä vähän ennen imurointia muutama suihkautus vettä suihkupullolla jossa on erittäin hienojakoinen sumu. Sitoo pölyn hyvin ja se laskeutuu alas, sitten vaan imurointi ja pyyhkäisy ja kalusto esille.

tallennettu
|
|
|