-
-
Tervetuloa vieras
Lauantai, 11.Helmikuu.2012, 00:30
Kirjoittaja
Aihe: Myyntialueen säännöt (keskusteluketju) (Luettu 1448 kertaa)
« Vastaus #21 : Torstai, 17.Maaliskuu.2011, 12:06 »
Noiden kolmen ketjun kohdalla oli mielessä lähinnä eräillä foorumeilla levinnyt tapa, että laitetaan tuote myyntiin "hinta x" tyylillä ja kun joku haluaa ostaa tuotteen myyjä alkaa vedättämään hintaa ylöspäin "mulle tarjottiin jo 50e enemmän" tyylillä. Tavoitteena on kuitenkin reilu kaupankäynti, eli jos asetetaan hintapyynti niin olisi myös suotavaa noudattaa sitä :)
Huuto.net linkit on ok, kunhan pitää mielessä huuto.net:n säännöt tuotteen myymisestä huudon voittajalle.

tallennettu
« Vastaus #22 : Torstai, 17.Maaliskuu.2011, 12:12 »
OK, kiitos selvennyksestä. Mulla oli siis kaksi ketjua, toisessa oli selvä hintapyyntö (jota kukaan ei alkanut maksamaan) ja toisessa puhuttiin vähän epämääräisesti ”lähtöhinnasta”.
Huutokauppojen pitäminen niille tarkoitetuissa palveluissa on tosiaan ihan perusteltua; siellä ei ainakaan ostajaehdokkaat yleensä joudu kilpailemaan keksittyjen kilpahuutajien kanssa. :)

tallennettu
« Vastaus #23 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 12:16 »
Itse hengailen pääasiassa tuolla myyntialueella, joten en tiedä onko tästä asiasta jo keskusteltu laajemmin.
Minua kiinnostaisi tietää miksi myynti-ilmoituksissa on keskustelu sallittu ylipäätään?
Aina joku on v*ttuilemassa alv:stä tai hinnasta tai muuten vaan kommentoimassa jotain täysin epäolennaista. Eikö se riitä, että ketjun aloittaja pystyy itse muokkaamaan ilmoitustaan ja mahdollisesti nostamaan sitä jossain vaiheessa?

tallennettu
« Vastaus #24 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 12:29 »

tallennettu
Kameralaukku.com - keskustelua valokuvauksesta
« Vastaa #24 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 12:29 »
« Vastaus #25 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 13:11 »
Kyllä mä ainakin pidän oikeinkin hyvänä tuota keskustelua myyntialueella. Itse toki aika harvoin tuolla mitään myyn ja ostaminenkin on nykyisin vähäistä, mutta kuitenkin. Harvoin asialliseen ja mietittyyn ilmoitukseen mitään asiatonta palautetta tulee. Hienoa, että voi esittää täydentäviä kysymyksiä ja, että vastaus tulee kaikille, ettei jokaisen tarvitse erikseen kysyä.
Mielestäni, jos on ilmoitus, että joku myy Ladan takakontista uutta tavaraa ilman kuittia tai postimyyntinä reilusti alle valmistajan tukkuhinnan, niin on kovinkin hyväksyttävää kysyä syytä moiseen. Eikä oikeastaan pitäisi vetää hernettä nenään siitäkään, jos kerrotaan ketjussa uuden maksavan jossain kaupassa vähemmän. Se maksaa siellä kaupassa vähemmän ja myyjä varmaan ilmoittaa syyn, miksi hänen tuotteensa maksaa käytettynä enemmän tai on ilmoittamatta tai alentaa hintaa, jos ei ole huomannut arvotavaransa hinnan joutuneen ajan hampaan syömäksi. Viisaampaa ja kaikille reilumpaa tuollainen on, kuin että jokainen ruikuttaa siitä erikseen yksityisviestein.
Eri juttu sitten on, että jos aletaan vänkäämään eri merkkien paremmuudesta, niin se nyt on aika turhaa ja sen keskustelun voisi hoitaa muualla kuin myyntiketjussa.

tallennettu
"I always describe voluntary organisations as being like hungry, insatiable monsters. It doesn’t matter how much you feed them with your time, passion, hardwork and dedication, they always want more." -Kamikazekitten
« Vastaus #26 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 13:27 »
Mielestäni, jos on ilmoitus, että joku myy Ladan takakontista uutta tavaraa ilman kuittia tai postimyyntinä reilusti alle valmistajan tukkuhinnan, niin on kovinkin hyväksyttävää kysyä syytä moiseen. Eikä oikeastaan pitäisi vetää hernettä nenään siitäkään, jos kerrotaan ketjussa uuden maksavan jossain kaupassa vähemmän. Se maksaa siellä kaupassa vähemmän ja myyjä varmaan ilmoittaa syyn, miksi hänen tuotteensa maksaa käytettynä enemmän tai on ilmoittamatta tai alentaa hintaa, jos ei ole huomannut arvotavaransa hinnan joutuneen ajan hampaan syömäksi. Viisaampaa ja kaikille reilumpaa tuollainen on, kuin että jokainen ruikuttaa siitä erikseen yksityisviestein.
Minä olen tuosta täysin eri mieltä. Olen myynyt parin viime vuoden aikana varmaan enemmän tavaraa kuin perus kivijalkaliikkeet nykyään. Se ei ole kovin tervettä harrastustoimintaa ja oikeastaan tosi rasittavaa hommaa. Mieli on kuitenkin malttamaton ja aina tekee mieli testailla jotain uutta kameravehjettä ja silloin on luovuttava vanhoista, koska rahat ja kaappitila ei riitä kaikkien laitteiden yhtäaikaiseen omistamiseen. Kameralaukku on toistaiseksi ollut paras paikka ainakin antiikkivehkeiden myyntiin ja digivehkeet olen myynyt pääasiassa digicamera.netin kautta. Siellä muuten sain kerran vihaisen yksityisviestin, kun kuulemma poljin yhden objektiivin hintaa myymällä liian halvalla (EF 85mm f/1.2L luokkaa 1000€). Yleensä hintafasismi on tasoa "Noita saa uutena satasen halvemmalla" ilman minkäänlaista vinkkiä lähteestä. Usein kyseessä on kummin pojan kaiman isän veljen liike Usbekistanissa ja hintatieto tullut unessa palavan pensaan muodossa. Itse myytävän kohteen tekniikkaan liittyvä kommentointi puolestaan on parhaimmillaan tyyliin "Mulla oli tollainen vuonna 1985 ja se on ihan paska enkä maksanut siitä silloin puoliakaan tästä pyyntihinnasta". Myyntikohteen yksityiskohdista voi hyvin kysyä yksityisviestillä tai sähköpostitse ja myyjä voi päivittää tiedot ilmoitukseensa, jos ei välttämättä halua vastata jokaiseen kyselyyn erikseen. eBay näyttää toimivan ihan hyvin juuri tällä periaatteella. Jos myynti-ilmoituksen tiedot on ostajaehdokkaan mielestä puutteelliset, eikä myyjä vastaa kyselyihin, silloin lienee syytä pysytellä kaukana?

tallennettu
« Vastaus #27 : Perjantai, 25.Maaliskuu.2011, 14:03 »
Onko käynyt mielessä, että tuon kommentoimisen voisi jättää kokonaan tekemättä. Miksi myyjää kiinnostaisi tietää sinun mielipiteesi hänen myymistään tuotteista tai hintapyynneistä? Varmaan pönkittää kivasti itsetuntoa kun meuhkaa ympäri internetiä virtuaalinen seriffintähti rinnassa, mutta on se muille todella rasittavaa.

tallennettu
|
|
|