Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Torstai, 9.Syyskuu.2010, 22:17

Kirjoittaja Aihe: KÄYTTÖKATKOKSIA  (Luettu 4602 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Est

• piis piis piis
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Lööv Lööv Lööv
Vs: KÄYTTÖKATKOS TÄNÄÄN 3.10.2009 - Palaute ja bugitopic
« Vastaus #40 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 15:48 »
Miks' mun itse itsestäni piirustama "avatar" -muotokuvani enää ei näy?
Olenko liian ruma ?

Miksi murhasitte viattoman piirustushahmon ?
Symbolisesti likvitoitte samalla mut ?
Olen ollut useita päiviä poissa ja sitten tällainen vihakohtelu yllärinä täällä. Miks', miks' oi miks' ?

Voi mua pientä parkaa ...

Rotuniko vika - taas ?
Nyyh :[
Byää :'O
- Erska
tallennettu
Piis & Lööv Foor Evripadi

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 16:36 »
Lataa avatar uusiksi serverille. Tein pientä siivousta aamulla ja parit vanhemmat avatarit taisivat lähteä siinä sivussa.

Ja nyt on tietokanta kunnossa.
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 18:46 »
Niinjuu ja pientä pätkimistä on sit luvassa pitkin iltaa / yötä, säätöä säätöä jos vaikka sais ton kannan kuntoon.
tallennettu

mvuori

• Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 18:23 »
Lataa avatar uusiksi serverille. Tein pientä siivousta aamulla ja parit vanhemmat avatarit taisivat lähteä siinä sivussa.
Hmm...
Kahta asiaa voisi ihminen kuvitella: 1) varmuuskopion ottamista, että pääsee korjaamaan jälkensä, jos rikkoo jotain, ja 2) jälkiensä korjaamista itse, jos sattuu rikkomaan jotain muiden asioita
tallennettu
Matti Vuori

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 18:40 »
Hmm...
Kahta asiaa voisi ihminen kuvitella: 1) varmuuskopion ottamista, että pääsee korjaamaan jälkensä, jos rikkoo jotain, ja 2) jälkiensä korjaamista itse, jos sattuu rikkomaan jotain muiden asioita
Elintärkeät tiedot (tietokanta + gallerian kuvat + muut foorumin toimintaan olennaisesti liittyvät tiedostot) menee backupeiksi, mutta toi yksi kansio jota siivoilin ei kuulu näihin tiedostoihin. Tällä hetkellä pelkästään foorumin tietokanta ja tiedostot vievät about 600 megaa jonka varmuuskopiointi ja palauttaminen on kohtuu vaivatonta. Eri asia on tuollaisen 15 gigan kokoisen kansion varmuuskopiointi, varsinkin kun sisältö on sellaista jonka pitäisi löytyä niiltä henkilöiltä jotka ovat tiedostoja palvelimelle ladanneet.
tallennettu

Kameralaukku.com - keskustelua valokuvauksesta

« Vastaa #44 : Tiistai, 20.Lokakuu.2009, 18:40 »

Riksarst

• Aloitteleva punarenkainen amatörri
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Jos jossain on jotain, niin missä on ei mitään.
« Vastaus #45 : Keskiviikko, 21.Lokakuu.2009, 15:23 »

Ja nyt on tietokanta kunnossa.

Ihmettelin samaa, mutta huomasin että oli myös kuvaketjusta häipynyt liitetiedosto, josta olen avatarkuvan linkannut. kadonnut  kuvaketju
tallennettu
Ei ole niin huonoa ihmistä, joka ei toisen työstä virhettä löytäisi.

Kaikki kirjoittamani viestit ovat omia mielipiteitäni ja kantoja. Eivätkä ne edusta minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : Keskiviikko, 21.Lokakuu.2009, 18:01 »
Ihmekös kun sivujen lataus vie helvetisti tilaa kun on jotain 200-300kB avatareita ;)

Ja juu, piti poistella "muutama" liitetiedosto, alkaa nimittäin sellanen remontti serverin puolella että tarttee kaiken mahdollisen vapaan tilan. Ja iloisempana uutisena se, että kaatuiluun taisi löytyä vihdoinkin oikea syy ja loppuviikosta / viikonloppuna pääsen säätämään tätä kuntoon. Siihen asti tökkii todnäk ruuhkahuippujen aikoina...
tallennettu

Est

• piis piis piis
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Lööv Lööv Lööv
« Vastaus #47 : Torstai, 22.Lokakuu.2009, 00:12 »
Yritin sitä ineen stiggaa - mut'ei huolinu -tänks veesti.

(mun kuvaa, uudelleen)

Mistä viha ?

- Ruma, Paha ja Saasta
« Viimeksi muokattu: Torstai, 22.Lokakuu.2009, 00:15 kirjoittanut Est »
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : Torstai, 22.Lokakuu.2009, 05:31 »
Kyllä siinä pitäis tulla joku virheilmoitus kun tota koitat laittaa? Esim. kuvan koko on liian suuri tai jotain muuta.
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : Torstai, 22.Lokakuu.2009, 11:20 »
Nonii, eka pätkäisy. Nyt on muutama korjaus tehty tietokannan puolelle ja seurataan auttaako + tarvitaanko vielä muita toimenpiteitä. Oletuksena on, että serveriltä ei enää loppuisi muisti joka aiheuttaa näitä kaatumatautikohtauksia.
tallennettu

Est

• piis piis piis
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Lööv Lööv Lööv
« Vastaus #50 : Perjantai, 23.Lokakuu.2009, 18:21 »
Kyllä siinä pitäis tulla joku virheilmoitus kun tota koitat laittaa? Esim. kuvan koko on liian suuri tai jotain muuta.

"Se" ilmoitti vain että "VIRHE" (kuvan lataamisessa ja pyysi yrittämään uudestaan). Yritin noin kolmesataa kertaa, jonka jälkeen kyllästyin. Samapa tuo - itseasiassa - mitä vitun väliä tällasen paskapään "avattarella" on hienostoihmisten kulttuuripalstalla... ei niin maar' yhtään mitään.

Siksi vain ilmoitinkin, jos tämä sattuu mahdollisesti koskemaan joitain ns. pidettyjä ja arvokkaita "foorumilaisiakin".

En onnistunut yhtenä päivänä latamaan tänne normaalisti muutakaan valokuvaa, joten ollaan sitten poissa herrasväen silmistä - heippa !

:D
- Paskaerska

- Anteeksi. Kaikki.
- Pitäkää hauskaa.
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : Perjantai, 23.Lokakuu.2009, 18:30 »
Kyllä se kuva sinne menee kun meet ylälaidan Profiili-linkkiin => Muokkaa Profiilia => Profiili => katsot että "Lataan oman kuvan koneeltani:" kohdassa on täppä ja siinä oikealla puolella on nappi jossa lukee "Valitse tiedosto", "Selaa", "Choose file", "Browse" tjsp, riippuu selaimesta ja selaimen kielestä. Klikkaat sitä nappia => valitset omalta koneelta kuvan => klikkaat profiilisivun alalaidasta löytyvää "muokkaa profiilia"nappulaa.

Kuvan kokorajoitus on 80x80 pikseliä ja suositeltava formaatti on GIF, JPG tai PNG.
tallennettu

Est

• piis piis piis
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Lööv Lööv Lööv
« Vastaus #52 : Perjantai, 23.Lokakuu.2009, 19:18 »
Kyllä se kuva sinne menee kun meet ylälaidan Profiili-linkkiin => Muokkaa Profiilia => Profiili => katsot että "Lataan oman kuvan koneeltani:" kohdassa on täppä ja siinä oikealla puolella on nappi jossa lukee "Valitse tiedosto", "Selaa", "Choose file", "Browse" tjsp, riippuu selaimesta ja selaimen kielestä. Klikkaat sitä nappia => valitset omalta koneelta kuvan => klikkaat profiilisivun alalaidasta löytyvää "muokkaa profiilia"nappulaa.

Kuvan kokorajoitus on 80x80 pikseliä ja suositeltava formaatti on GIF, JPG tai PNG.

Ihan oikein olen kyl' yrittänyt laittaa. Ei tää ole ihan eka kertakaan. Kokeilin kolmella eri selaimellakin. En tiä mikä mättää -halusin vaan sanoa/kertoa. Ajattelin että sitä voisi olla jotain hyötyä, niin kuin kehityksellisessä mielessä.

Kokeilin myöskin -entisestäänkin- pienentää kuvaa, ja kaikkea muutakin. Vaikka kokorajoissa toi oli alunperinkin.
Mutta mikään ei toiminut( AINA vaan sama "VIRHE")

Yliluonnollistako :D

Mut tresataan taas vaikka viikon kuluttua lähettää kuvia ?
Eikä tämä oikeasti juur' kenkuta.
Skidisti outoa vain.
Hyvää viikonloppua vaan kaikille !
- Erska

tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : Perjantai, 23.Lokakuu.2009, 19:19 »
Hmmm... No jo on outoo. Laitas mulle se sun kuva mailitse (etunimi.sukunimi@kameralaukku.com) niin kurkkaan onko tossa jotain häikkää? Jollain muulla tais olla jotain vastaavaa ongelmaa, silloin tais olla syynä joku väärä parametri Photoshopissa.
tallennettu

birdie

• Poissa Poissa
« Vastaus #54 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 00:59 »
Tuollaisen huomasin, että yksityisviesteissä ei toimi "lähetetyt" -kohta. Luulen ainakin lähettäneeni yksityisviestejä, mutta väittää etten ole =P
tallennettu

JRabbit

• Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 01:07 »
Hmmm... No jo on outoo. Laitas mulle se sun kuva mailitse (etunimi.sukunimi@kameralaukku.com) niin kurkkaan onko tossa jotain häikkää? Jollain muulla tais olla jotain vastaavaa ongelmaa, silloin tais olla syynä joku väärä parametri Photoshopissa.

Jep, mulla oli vääntöä sen kuvan kanssa, ei toiminut, jos oli photarissa tallettanut save for web tilassa. Toisen kuvan talletin normi giffiksi sillä save as:lla niin se toimi.
tallennettu
Security is mostly a superstition - It doesn’t exist in nature. Life is either a daring adventure…Or nothing. ~Anon

• Paikalla Paikalla
« Vastaus #56 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 01:08 »
Tuollaisen huomasin, että yksityisviesteissä ei toimi "lähetetyt" -kohta. Luulen ainakin lähettäneeni yksityisviestejä, mutta väittää etten ole =P

Yksityisviestit -> muuta asetuksia -> Tallenna kopio lähettyihin oletuksena. Onko valittuna?
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 15:58 »
Ja taas oli pieni katkos. Piti saada vielä muutama muutos serverin asetuksiin tuohon galleriaan liittyen, tän jälkeen ei pitäisi enää tulla näitä huoltoihin liittyviä katkoksia taas hetkeen.
tallennettu

Teemu Laine

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 17:45 »
Humph, uus yritys :(
tallennettu

Est

• piis piis piis
  • Kannatusjäsen
  • Poissa Poissa
  • Lööv Lööv Lööv
« Vastaus #59 : Maanantai, 26.Lokakuu.2009, 18:17 »
Kylläpäs pätkii !

En ole ehtinyt lähettää tota pikku kuvaa Teemulle, kun en ole viikonloppuna olut netin pauloissa pätkääkään.

Nyt olen. Mulla kanssa on toi kuva lähetetty Photoshopin "Save for web" -muodossa.

Ennen se skulas, mut' ei sit' vissiin enää.

Tresataan toisella tavoin, jos vaikka skulais. Kunhan kerkee ...

Sinänsä merkityksetöntähän koko typerän "avattaren" kanssa piipertäminen on, ajattelin siitä ilmoittaa, jos vaikka sen käytön hankaluus ilmentäisi jotain suurempaa -teknistä- vammaa tällä sivustolla.

LOVE !!!
- Erska
tallennettu

Sivu luotiin 0.109 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.