Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Tiistai, 22.Toukokuu.2012, 10:39

Kirjoittaja Aihe: Selkeyttä myydään-osastoon?  (Luettu 3277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Tikkis

• Poissa Poissa
Selkeyttä myydään-osastoon?
« : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 18:44 »
Arvoisat ylläpitäjät!

Käytettyjen valokuvaustarvikkeiden kaupan muutosten myötä tällaisen sivuston merkitys kasvaa kasvamistaan. Tämä (ja pari muuta sivustoa) saattavat kohta olla lähes ainoat kanavat käytettyjen laitteiden kaupalle.

Itse innokkaasti sivustoa käyttävänä kaipaisin kuitenkin myydään-osion selkeyttämistä, mikäli se vain on mahdollista. Myytyjen laitteiden kirjo ja hinnoittelu ovat toki tärkeitä tietoja, mutta olisiko mahdollista virittää sellaista systeemia, missä jo myydyt laitteet siirtyisivät omaan alavalikkoonsa/kansioonsa.

Näin ostokohteita etsiskelevän ei tarvitsisi seikkailla lukuisten jo myytyjen laitteiden viidakossa.

Kiitoksia erinomaisesta sivustosta,

Tikkis
tallennettu

paspalo

• Poissa Poissa
Vs: Selkeyttä myydään-osastoon?
« Vastaus #1 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 18:53 »
Kannatan ajatusta lämpimästi
tallennettu

Est

• Poissa Poissa
  • !!!
« Vastaus #2 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 18:56 »
Tavaroiden myyntiin tarjoajan vastuullahan on joka tapauksessa ilmoittaa, mitä on myyty ja mitä vielä myymättä. Päivittää tiedot, siis.

Oma nerottomuuteni ei ymmärrä, millä ennustajan lahjoilla voisi ylläpitäjät pysyä myyjiä tai edes ostajia (joille ei tietojen julkistaminen tietenkään tässä kuulu, vaikka olen joskus itsekin sortunut ilmoittamaan ennen myyjää että olen jonkun tavaran jo ostanut) paremmin tilanteen tasalla. Eihän tämä ole mikään ylläpitäjien ylläpitämä kauppa.

Noh, järkevin ratkaisu olisi siis yksinkertaisesti että myyjät päivittäisivät tiedot itse tiuhaan tahtiin.

Odotan innokkaana vastauksia ja valaistumista.

- Tyhmä

Edit: Myyjät: Ilmoittakaa mitä olette jo myyneet tai poistakaa jo myymänne ilmoituksistanne. Voitte myös (kuten fiksuimmat jo ovat oivaltaneetkin) pyytää moderaattoreita poistamaan vanhentuneet ilmoituksenne kokonaan, oletan ?

- Vaillinaisella järjellä varustettu ostelija.
« Viimeksi muokattu: Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 19:03 kirjoittanut Est »
tallennettu

Quiquern

• Poissa Poissa
« Vastaus #3 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 19:01 »
-Saitille pitäisi nimetä kauppa-osion valvoja, joka kyselisi joka päivä kaikilta ilmoittajilta statusta ja siirtelisi ilmoja. Vapaaehtoisia varmaan on kasapäin.
tallennettu
Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"

jebm

• Poissa Poissa
« Vastaus #4 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 22:02 »
Tai sitten että, olis jonkilainen myynti -pohja mihin myyjä laittais vaikka rasstin ruutuun jollon se automaattisesti siirtyis myydyt osioon.
tallennettu

Kameralaukku.com

« Vastaa #4 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 22:02 »

Valkoinen Vitja

• Sävyerotteleva rimanalittaja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 22:31 »
Itse en koe nykyisessä järjestelmässä mitään muuta ongelmaa kuin juuri tuon, että osa jo myydyistä tavaroista jää roikkumaan myymättöminä.

Mitä selkeyteen tulee, minusta merkintä *MYYTY* - tai vastaava - kertoo jo tarpeeksi hyvin, että esine on saatu kaupaksi. Kunhan vain kaikki jaksaisivat myynnin jälkeen tämän myös muokata ilmoitukseen. Tämä ongelma on varmasti monella muullakin vastaavalla myyntipalstalla, joten en usko, että laukku on tässä poikkeus.

Sen sijaan on ihan mielenkiintoista joskus etsiä myytyjä esineitä haulla ja katsella menneitä hintoja, joten en allekirjoittaisi tuota "postaa modelle niin hän poistaa ilmoituksen" -ehdotustakaan. Siinä olisi modellekin taas lisää (turhaa) työtä.

Muitakin vaihtoehtoja kuin pelkkä ilmoittelu kirjoituksen muodossa on, kuten mm. rangefinderforumilla, jolla nimenomaan on omat ilmoituspohjansa - ja palstansa. Pidän kuitenkin kameralaukun selkeydestä ja nopeasta ilmoitusten selailusta.
tallennettu

Quiquern

• Poissa Poissa
« Vastaus #6 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 22:43 »
Myytyjen poistossa ei todellakaan ole mitään itua. Hölmöintä on ne tyhjät ilmot.
tallennettu
Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"

Frank

• (Antti)
  • Global Moderator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : Tiistai, 1.Joulukuu.2009, 23:23 »
Eikä hintojakaan välttämättä tarvis muokkailla pois jos tavaran saa kaupaksi...
tallennettu
http://www.students.tut.fi/~hannine7/

Tamperelainen telttahousu, skeittaava Hannu Karpo

Valkoinen Vitja

• Poissa Poissa
« Vastaus #8 : Keskiviikko, 2.Joulukuu.2009, 08:59 »
Eikä hintojakaan välttämättä tarvis muokkailla pois jos tavaran saa kaupaksi...

Totta. Itse olen myös joskus tätä toisinaan tehnyt, nyt olen pyrkinyt jättämään ilmoitukset sellaisenaan boardille.

Otsikon muokkaus on taas ongelmallista lähinnä, jos samassa viestissä on monta eri myyntiesinettä ja haluaisi viestiä, että osa on myyty ja osa ei. Siksi yleensä teenkin jokaiselle kohteelle eri ilmoitukset.
tallennettu

Est

• Poissa Poissa
  • !!!
« Vastaus #9 : Keskiviikko, 2.Joulukuu.2009, 09:06 »
Jos kerran on porukkaa, jotka tykkäävät selailla vanhoja ilmoituksia, niin jättäkää ne. Itse tiedän mitä mistäkin maksan vai maksanko mistään mitään. En tarvitse kolme vuotta vanhoja vertailukohtia.

Ei tämä nyt kauhean iso ongelma ole, ilmoittakaa vain mitä on jo myyty ?

Hömöintä on tehdä pikkuasioista valtavia ongelmia. Se on sal..aisuutta.
tallennettu

Valkoinen Vitja

• Poissa Poissa
« Vastaus #10 : Keskiviikko, 2.Joulukuu.2009, 09:57 »
Jos kerran on porukkaa, jotka tykkäävät selailla vanhoja ilmoituksia, niin jättäkää ne. Itse tiedän mitä mistäkin maksan vai maksanko mistään mitään. En tarvitse kolme vuotta vanhoja vertailukohtia.

Hömöintä on tehdä pikkuasioista valtavia ongelmia. Se on sal..aisuutta.

No, en näe siinä mitään ongelmaakaan että niitä siellä on. Ja kaikki ei välttämättä tiedä mistä maksavat - vai maksavatko mitään ja miten ja milloin ja missä hintaluokassa.

Ja päinvastoin, au contrairé, kuin ranskalainen patonki suussaan tokaisisi, minulle tämä ei todellakaan ole ongelma - kunhan heiluttelin sormia tuulen mukana näppäimistöllä.

Toivotan rauhaa, rakkautta - ja kivoja hetkiä myyntipalstalla.
tallennettu

Est

• Poissa Poissa
  • !!!
« Vastaus #11 : Keskiviikko, 2.Joulukuu.2009, 10:02 »
Ei ole ongelmia.
Eikä tehdäkään niitä.
Semmoinenhan olisi turhaa, eikä siinä olisi ns. "itua", vai mitä ?

Piis ja sit' Lööv.
Salo Yli Kaiken !
- Erska

Edit: Heil Osku !
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 2.Joulukuu.2009, 10:03 kirjoittanut Est »
tallennettu

jap

• Poissa Poissa
« Vastaus #12 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 15:17 »
Jeps
Myydään osastoa jo jonkin aikaa seuranneena ja käyttäneenä ehdotan/kysyn onko seuraavilla muutoksilla kannatusta;

(i) siellä tätä nykyään paljon ilmoituksia, olisiko jako digi- ja analogisiin kameroihin jako hyvä ?
-mihin sitten pelkät objektiivit laitettaisiin..

(ii) kun olet myynyt laitteen niin päivitetään ilmoitus otsikkoon "myyty", mielestäni sitä Ei tarvitse nostaa silloin ylös, pystyyhän tän kai näinkin hoitamaan..

tämä on tällä hetkellä suomen paras myydä/ostaa foorumi, pidetään se sellaisena..
-jp
tallennettu

mirrored

• Poissa Poissa
« Vastaus #13 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 15:31 »
Mä en tajua, miksi on niin yleistä nostaa ilmoitus kertoakseen vain että ilmoitus on vanhentunut.  Nerot!

Eikö tuosta ole säännöissäkin maininta.  Näitä tulee päivittäin:

http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,41770.msg322504.html#new
http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,41207.msg322417.html#new

« Viimeksi muokattu: Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 15:33 kirjoittanut mirrored »
tallennettu
MYYDÄÄN Sony Carl Zeiss

What can be said at all
can be said clearly

pikkuteemu

• vanhempi maanikko
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 15:58 »
volyymi myyntiosastolla on niin kova että myymättömätkin ilmot on pian jo sivulla 2.
myydyt putoaa hyvin nopeasti keulilta ja osasto on siis tavallaan itse päivittyvä/priorisoiva jo nyt ilman muutoksia..
"älä korjaa toimivaa järjestelmää", "less is more"
tallennettu

jap

• Poissa Poissa
« Vastaus #15 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 19:37 »
Niin kuin mirrored ylempänä sanoi ei ole mitään tarvetta _nostaa_ ilmoitusta ilmoittaakseen vain että se myyty/vanhentunut, eli tässä ei korjata mitään järjestelmää vaan lähinnä ilmoittajien toimintatapaa..
-toki jos sinne jää myytävää tavaraa asia on eri !

mutta mitä mieltä olette kahdesta osasta, myydään digi ja filmi erikseen, ihan niin kuin tuolla keskustelu foorumilla.. ?
en tiedä olenko ainoa mutta jos olen ostamassa filmi-runkoa ei huvita selata kaikkea digiilmoja läpi ja vice versa ja myös ilmoitukset olisivat silloin pidemmän aikaa 1-sivulla !!
-jp

volyymi myyntiosastolla on niin kova että myymättömätkin ilmot on pian jo sivulla 2.
myydyt putoaa hyvin nopeasti keulilta ja osasto on siis tavallaan itse päivittyvä/priorisoiva jo nyt ilman muutoksia..
"älä korjaa toimivaa järjestelmää", "less is more"
tallennettu

mirrored

• Poissa Poissa
« Vastaus #16 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 20:55 »
Jos jaettaisiin digiin ja filmiin, useimpien optiikoiden ja lukuisien varusteiden kanssa olisi vaikea valita puolta.  Pitäisi melkein  olla sitten kolmaskin osasto.  Silti tilanne olisi se, että pitäisi näitä kaikkia seurata, jos haluaa tietää mitä on myytävänä, sillä moni ilmoittaa paketteja, joita kuitenkin vähintään jossain vaiheessa pääsee ostamaan myös erikseen. 

Eli yhdessä osastossa on myös oma järkensä ja tehokkuutensakin (tavoittavuutensa) kaupan kannalta.
tallennettu
MYYDÄÄN Sony Carl Zeiss

What can be said at all
can be said clearly

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #17 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 21:03 »
Itse olen koettanut noudattaa seuraavaa käytäntöä
Myydään Rolls Royce Phantom EXCLUSIVE
kun on rahat saatu laitan tähdet ja loppuun :** MYYTY**
tällai **Myydään Rollssi, aivan perseestä ( mutta rahat saatu) **
tallennettu
Hey: I am WHITE, You are BLACK.. How about some Cool B&W JAZZ IMAGES ...

If it`s a photograph, say it VISUALLY, words are useless, unless your image has no content...

Art is not a profession, nor a pastime... IT IS A WAY OF LIFE

mirrored

• Poissa Poissa
« Vastaus #18 : Maanantai, 22.Helmikuu.2010, 21:11 »
Itse olen koettanut noudattaa seuraavaa käytäntöä
Myydään Rolls Royce Phantom EXCLUSIVE
kun on rahat saatu laitan tähdet ja loppuun :** MYYTY**
tällai **Myydään Rollssi, aivan perseestä ( mutta rahat saatu) **

Joo siis otsikon loppuun. Eli "aiheeseen": http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,17076.0.html
tallennettu
MYYDÄÄN Sony Carl Zeiss

What can be said at all
can be said clearly

pikkuteemu

• vanhempi maanikko
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : Tiistai, 23.Helmikuu.2010, 02:38 »
onkos tässä oikeasti puhe vaan siitä että kun kama on myyty niin ilmoituksen otsaketta / viestiä pitäisi vain muokata ei ikinä laitta ketjuun uutta vastausta (, eli nostaa aihetta).
tallennettu

Sivu luotiin 0.225 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.