-
-
Tervetuloa vieras
Tiistai, 22.Toukokuu.2012, 11:18
Kirjoittaja
Aihe: Kamerarakkautta (Luettu 5602 kertaa)
« Vastaus #1 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 00:50 »
Sitten joitain viimeaikaisia 9x12 mittaetsin kokeiluja:  Kamerarakkautta componon 135mm f5.6 / 9x12 fomapan 100 / emofin tää oli hieman vanhempi, saman kameran studiotestailusta... f11 vaan kehiin ja räpsii menemään. nykyään on jo 14 tohon kameraan sopivaa kasettia, joten ihan kivan setin saa räpsitty, himmentääkkin vois rauhassa enemmän niin ei ole niin tarkkaa pientä photari vedostelua mukana, kuvassa luokkakaveri  Kamerarakkautta componon 135mm / 9x12 fomapan 100 / d76 1+1 joku jopa väittää että nää compononit ois studiokuvaukseen parempia kun symmarit, onhan nää optimoitu lähikuvaukseen!  Kamerarakkautta samasta sessiosta, huomaa että ei ole ihan vielä korrekti toi mun etsin... vaatii vähän opettelua että arvioi ton parallax virheen oikein
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 13:47 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #2 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 00:53 »
 Kamerarakkautta  Kamerarakkautta Nämä oli otettu ennekuin sain jupiter 12:n, sillon ainoa lasi oli jupiter 8.. nyt ostin 15mm heliarin, joten seuraavat kuvat tulee olemaan varmaan sillä. Kuhan saan kehitettä että voin kehittää jääkaappiin kerääntyneet rullat. 35mm hp5+ d76 35mm fomapan 200 d76
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 03:33 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #3 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 00:55 »
tässä kuva jonka oli eka kokeilu mun anticomar 120mm f2.9 lasilla, kuvasin sen himmentämättä mutta käytin paljon liikkeitä. Linssi oli mun palkissa kiinni, joka on siis graphic view.. sitten vaan linssin eteen ilex #3 suljin ja toivotaan ettei liikaa valoa vuoda sivuista.  Kamerarakkautta filmi oli 4x5 classicpan 400, emofinissä hieno pinnoittamaton tripletti kuvasin ton saman kuvan itseasiassa myös värille, kodak portra 160  Kamerarakkautta
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 01:43 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #4 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 03:35 »
Kaksi aero ektar 178mm muotokuvaa speed graphicilla, 4x5 kodak 160nc portralle himmentämättä f2.5... toisen muutin mustavalkoiseksi  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 03:36 kirjoittanut c »

tallennettu
Kameralaukku.com
« Vastaa #4 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 03:35 »
« Vastaus #5 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 09:57 »

tallennettu
« Vastaus #6 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 10:59 »
hyvää meininkiä!
Kyllä. Hyvää tunnelmaa luo noi. Luokkatoverikuvat on kelpoista taidetta, mv-lasi ilman kehystä myös ka pikkutyyppi on aivan upea, klassikkotavaraa. Tytössä sopivaa pehmennystä.

tallennettu
"Ei kunnianhimoa, vaan suuruudenhulluutta!"
« Vastaus #7 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 13:45 »
Pojan kuva on hieno. Tummat kehykset tekee siitä vain aika raskaan tunnelmaltaan. Miun mielestä olisi paremopi ilman..

tallennettu
« Vastaus #8 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 13:53 »
Kehykset tulee siitä, että usein noita kuvia on tullu esiteltyä lähinnä yksittäisinä webin kautta... ja selaimen nurkassa valkosella taustalla kaikki ei näytä kovin hyvältä. Tässä on vielä väreissä tuon Ukon kuva:  Kamerarakkautta Värikuvat on mulle aika hankala homma, en juuri koskaan niistä välitä.. mutta yrittää pitäis silti.

tallennettu
« Vastaus #9 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 13:59 »
tuo värikuvan jälki näyttää miltei maalaukselta. mustavalkoisesta se vaikutelma puuttuu.

tallennettu
« Vastaus #10 : Sunnuntai, 25.HEINKUU.2010, 14:04 »
Se on kyllä totta, en vaan tiedä haluanko tehdä tollasta maalauksen omaista.. mutta voi olla että mun värikuvissa helposti siihen mene. Ehkä se värikuvan tarjooma realismi ei ainakaan näissä niin kiinnosta. Tässä lisää väriä, nää muutamat uudemmat värikuvat on jopa liikkeessä kehitettyjä.. pääsin koulun laskuun muutaman ruudun kehityttämään tossa ennen kesää. Värivirhe tosin tulee ihan skannaus & photari vaiheesta. Graphic View ja Wollensakin 90mm f6.8 Raptar, mun suosikki laajis. Todella pikkanen lasi, yksikerros pinnoitus. Mun mielestä aika mukava piirto, terävyyttä kyllä löytyy suurempiin vedoksiin..  Kamerarakkautta 4x5 kodak portra 160nc

tallennettu
« Vastaus #11 : Lauantai, 7.Elokuu.2010, 03:18 »
tommosesta muotokuvaprojektista josta ei loppupeleistä niin suuria tullut
[img ]http://www.taidejakonsti.fi/muutos/TEMP/tuomo.jpg[/img]
symmar 300mm f11 4x5 tmax 400 d76 stock, rankka tilttaus
« Viimeksi muokattu: Maanantai, 6.Joulukuu.2010, 05:16 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #12 : Lauantai, 7.Elokuu.2010, 03:22 »
 Kamerarakkautta bessa r, jupiter 8 f2, fomapan 200, d76 stock

tallennettu
« Vastaus #13 : Lauantai, 7.Elokuu.2010, 03:37 »
mä osaan kuvaa digilläkin! canon 7d ja joku linssi  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta talvella lahden kisoista
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 7.Elokuu.2010, 03:39 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #14 : Tiistai, 31.Elokuu.2010, 04:24 »
erinäistä kinoilua, lankasalama oli aika mones kuvassa mukana terkkarin avoimista, tiksistä:  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta yleistä 15mm fiilistelyä:  Kamerarakkautta bessa r + 15mm heliar / hp5+ d76 stokki keskisävymuotokuva  Kamerarakkautta kulomäki korso!  Kamerarakkautta bessa r + 35mm jupiter-12 / hp5+ d76 stokki rikkinäinen pulu:  Kamerarakkautta jumalauta mitä kamaa!  Kamerarakkautta bessa r + 15mm heliar / hp5+ d76 stokki jeah, kyl kinoilussa on puolensa...
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 4.Syyskuu.2010, 03:13 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #15 : Tiistai, 31.Elokuu.2010, 07:43 »
Hienoja nuo vanhankaluston kuvasi. Erityisesti tripletin jälki oli maukasta. Ja vanhoja kameroita pitää käyttää! Aliarvostettuun asemaan ovat jääneet tripletti-Rolleicordit, sellaisessakin olisi varmasti ainesta jos saisi Agfacolor-filmiä tai edes orthokromaattista MV:tä.
T. K.

tallennettu
« Vastaus #16 : Tiistai, 31.Elokuu.2010, 22:07 »
Lisää näitä kinoruutuja, vähän väljymmällä fiilistely meiningillä:  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta  Kamerarakkautta Nää taitanee kaikki olla jupiter-12 & bessa r yhdistelmällä, hp5+ ja d76 stokki
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 3.Syyskuu.2010, 13:53 kirjoittanut c »

tallennettu
« Vastaus #17 : Tiistai, 31.Elokuu.2010, 23:14 »
Sanoisipa suorastaan että keskity johonkin.
Kuvista ilmenee, että mielikuvitusta ja taitoa on moneen lähtöön. Se on erinomainen tilanne. Mutta valitse suosikkisi ja pysy siinä. Poltat muuten itsesi loppuun säheltämisessä.
Kunhan uskaltaisit olla rohkea ja oma itsesi.

tallennettu
« Vastaus #18 : Tiistai, 31.Elokuu.2010, 23:54 »
tuo värikuvan jälki näyttää miltei maalaukselta. mustavalkoisesta se vaikutelma puuttuu.
Tuollaiset kommentit ovat minulle kummallisia. Mitä tarkoitat maalauksella? Olen nähnyt elämäni aikana monenlaisia maalauksia, mustavalkoisesta kirkuviin väreihin. Sormilla tehtyjä, leveällä pensselillä ja hienon hienolla siveltimellä maalattuja. Muraaleja ja miniatyyrejä. Sprayattujakin, joitakin hienoja myös. Maalattiin yhdessä vaiheessa ns. fotorealistisia kuviakin. Niistä en nyt kovinkaan paljoa tykännyt. Noissa kuvissa, vaikka ovatkin vielä hieman hapuilevia moninaisuudessaan ei mielestäni ole mitään maalauksellisuutta, siis sitä, mitä itse käsitän maalauksella. kapa

tallennettu
« Vastaus #19 : Keskiviikko, 1.Syyskuu.2010, 00:05 »
Kivoi kuvii ...
Hiphop- ja rullalautameininki on mulle vierasta ja ne sivuutankin nyt tässä yhteydessä.
Mutta on sulla kyllä bulisti öögaa.
Anna mennä vaan - tee mitä lystäät ja miten lystäät - älä kuuntele kenenkään neuvoja ikinä. Itse se on ihmisen luottava - vitut muista ! Haistata muille vähintään huilu ... T Erska

tallennettu
|
|
|