Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Tiistai, 22.Toukokuu.2012, 11:30

Kirjoittaja Aihe: D-76:n käyttö  (Luettu 2444 kertaa)

0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
Vs: D-76:n käyttö
« Vastaus #60 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 04:36 »
Olen elämäni aikana kokeillut tätäkin, että vain osa: dektol paprukehitettä tuli hankittua 25 galloonan pussi, kun oli sikahalpaa, ja galloonan Acufineäkin olen kokeillut jakaa. Ihan perseelleen meni, kun vertasi eri satsien kehitystuloksia toisiinsa. mutta riippuen tietysti laatuvaatimuksista, niin lopunperinhän kaikki käy ( kuten olemme täällä eräästä threadista huomanneet)
Ok lisäys, kun olit laittanut itsekin lisää: katso tuolta MV tutoriaalistani nuo D-76 ainesosien vahvuudet: Miten varmistat että tulee kaikkia tasaisesti kun määrät ovat noin poikkeavia. Mulla, kun bulkista sekoittelen, jo paperin pintaan tarttuvalla pölyllä(siis kehiteaineen) on vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 04:41 kirjoittanut J.W.The NowHere Man »
tallennettu
Hey: I am WHITE, You are BLACK.. How about some Cool B&W JAZZ IMAGES ...

If it`s a photograph, say it VISUALLY, words are useless, unless your image has no content...

Art is not a profession, nor a pastime... IT IS A WAY OF LIFE

mirrored

• Poissa Poissa
« Vastaus #61 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 05:43 »
Tuota en tiedä, mikä B-osan jauheresepti on, mutta A on tasaista.  (Eikö A ole Microphenissa samaa ja sitä on vähän.)

Katsoin paketin tietoja, niin A osassakin lie useita aineita, mutta se "näyttää" tasaiselta.  :P  (Heh, pitäisikö siitä makro ottaa että näkisi.)

Jaa-a. Pitäisikö sekoittaa loputkin siitä erästä ja kaikki sekaisin. Kieltämättä sellaista olen ajatellut.  (Ei ole muuten Microphen A samaa kuin ID-11 A.)
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 05:55 kirjoittanut mirrored »
tallennettu
MYYDÄÄN Sony Carl Zeiss

What can be said at all
can be said clearly

A.Alhonen.

• Kemikaalihörhö
  • Poissa Poissa
« Vastaus #62 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 09:22 »
Vaikka se olisi kuinka "tasaista" tahansa, niin eivät aineosat silti ole tasaisesti sekaisin. Ne vaan ovat samankokoisia ja -näköisiä.

Joku joskus täällä sanoi, että "toimii käytännössä muttei teoriassa". Mutta olen vahvasti eri mieltä. Paremminkin toimii sattumalta, ja/tai jos tuloksien laadulla ei ole väliä. Tuurin varaan ei kannata laskea. Jos 6kk säilyvyys ei riitä, niin suosittelen jälleen kerran jääkaappia, sinne muutama pisimpään säilöttävä pullo.

« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 09:42 kirjoittanut A.Alhonen. »
tallennettu

Lepus

• DI
  • Poissa Poissa
« Vastaus #63 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 09:51 »
Koetin kaivaa viitteitä tuohon pulverin hapettumiseen:
http://photo.net/black-and-white-photo-film-processing-forum/00J5qT
http://www.photogs.com/bwworld/faq/faq7.html
http://www.largeformatphotography.info/forum/archive/index.php/t-65211.html

Mutta missään ei ole mitään tarkemmin. Voipi olla että tuo tasaisuus on enempi ongelma sitten.
tallennettu

mirrored

• Poissa Poissa
« Vastaus #64 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 11:41 »
Saattaisi olla todennäköisintä, että kukin aine tulee pussiin omasta raanastaan ja sekoittuminen on sattumanvaraista ennen itse sekoittamista (ja silloinkin sitten mitä on).
tallennettu
MYYDÄÄN Sony Carl Zeiss

What can be said at all
can be said clearly

Kameralaukku.com

« Vastaa #64 : Keskiviikko, 13.Lokakuu.2010, 11:41 »

Sivu luotiin 0.087 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.