Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Tiistai, 22.Toukokuu.2012, 11:55

Kirjoittaja Aihe: Pehmeän ja kovan valon yhdistäminen  (Luettu 2619 kertaa)

0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.

J.Vuokko

• Moderator
  • Poissa Poissa
Vs: Pehmeän ja kovan valon yhdistäminen
« Vastaus #40 : Tiistai, 1.Helmikuu.2011, 14:20 »
Mun pitää sanoa, että mä en nyt kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuosta vanhojen maalarien valonkäytön ylistyksestä kuitenkaan. Se pitää myöntää, että näkemys joillakin maalareilla oli erinomainen, tokihan maalaustakin saatettiin tehdä kuukausia, joten aikaa oli miettiä. Mutta oliko se valo nyt kuitenkaan niin hyvää, mitä annetaan ymmärtää vai maalasiko maalari epärealistisia valo-olosuhteita omasta mielikuvituksesta.

Mielikuvituksesta.
Ja esim. Rembrandt (huolimatta siitä että erästä valaistustapaa nimitetään herran nimellä) kikkaili aika paljon varjojen, valojen ja detaljien suhteen saadakseen sen hienon hämyvalo-vaikutelman.
tallennettu
Jukka Vuokko - 私は自然を愛する
http://jukkavuokko.com
Flickr: Kuvablogin tapainen

jhalmu

• Poissa Poissa
Vs: Pehmeän ja kovan valon yhdistäminen
« Vastaus #41 : Tiistai, 1.Helmikuu.2011, 17:16 »
Mun pitää sanoa, että mä en nyt kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuosta vanhojen maalarien valonkäytön ylistyksestä kuitenkaan. Se pitää myöntää, että näkemys joillakin maalareilla oli erinomainen, tokihan maalaustakin saatettiin tehdä kuukausia, joten aikaa oli miettiä. Mutta oliko se valo nyt kuitenkaan niin hyvää, mitä annetaan ymmärtää vai maalasiko maalari epärealistisia valo-olosuhteita omasta mielikuvituksesta.

Mielikuvituksesta.
Ja esim. Rembrandt (huolimatta siitä että erästä valaistustapaa nimitetään herran nimellä) kikkaili aika paljon varjojen, valojen ja detaljien suhteen saadakseen sen hienon hämyvalo-vaikutelman.
Mutta onneksi ympyrä on sulkeutunut ja mustaa voi lisätä aka kikkailla kuvan kulmiin, jos ei jaksa kaikkea maalata tai haluaa johdatella silmää.
tallennettu
"Ei kunnianhimoa, vaan suuruudenhulluutta!"

Sivu luotiin 0.087 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.