-
-
Tervetuloa vieras
Tiistai, 22.Toukokuu.2012, 12:34
Kirjoittaja
Aihe: kuukausi kuvakilpailu (Luettu 2916 kertaa)
« Vastaus #1 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 01:37 »
Moikka!
Järjestetään Kameralaukku.com-kuukausikuvakisa, jossa foorumilaiset saisivat lähettää kuvansa leikkimieliseen kisaan. Vai onko täällä jo olemassaoleva kisa?
Mikä ettei, järjestäkää vaan.

tallennettu
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
« Vastaus #2 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 01:55 »
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 16.Lokakuu.2011, 03:52 kirjoittanut jaahv »

tallennettu
« Vastaus #3 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 05:16 »
Kuulostaa siltä että kohta ilmoittaa Sanoma että "ollaan kaikki mukana ja raiskataan kuvaajan oikeudet ja me käytämme/omistamme kuvasi" ja Vauva&perse ym suomi24 proggigselta.
Ps. olisit edes hiukka pohjustanut mikä olet miehiä/naisia täällä ehdotella asioita?
En nyt ymmärrä pointia kommentissasi, mutta jääköön se oman onnensa nojaan. Itse lähinnä ajattelin ihan epävirallista kisaa, jossa aktiivisemmat foorumilaiset voisivat lähettää kuvan ja pisteyttää ja arvioida muiden lähettämiä kuvia. Palkintona olisi tietenkin mainetta ja kunniaa sille joka saa parhaimmat pisteet toisilta foorumilaisilta. Itseään ei saisi äänestää. Tämä toimii ainakin jossain muodossa toisilla foorumeilla... Itse olen miehiä ja valokuvauksen harrastaja, vasta-alkaja digiajan kasvatti, joka tuhosi kaikki filmikuvat porukoiden kamerasta lomareissuilla. En tietenkään ymmärtännyt silloin mitään tekniikasta, vain räpsyttely kiinnosti...

tallennettu
Opettelen valokuvausta, ottaen askeleita välillä etteen ja tuaksepäin...
« Vastaus #4 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 12:27 »
Idea ihan hyvä, mutta kuukausi on aika pitkä aika katsella samaa kuvaa. Sillä palkinto olisi oletettavasti että kuukauden kuva on jossain esillä seuraavan kuukauden. Ehkä viikko olisi sopivampi, tai vuorokausi kuten esim. Polanoid.netissä: "Shot of the Day", eli vuorokauden aikana eniten saanut ääniä suhteessa kuvan katsomiskertoihin (muistaakseni) saa kuvansa koko saitin etusivulle seuraaviksi 24 tunniksi.
Tällainen kilpailu vaatisi jonkinlaista kuvien pisteytysjärjestelmää. Asiasta on aikaisemminkin ollut puhetta muttei halukkuutta toteuttaa. Mielestäni olisi hyvä, hauska ja aktivoiva lisäys.

tallennettu
Kameralaukku.com
« Vastaa #4 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 12:27 »
« Vastaus #5 : Sunnuntai, 12.KESKUU.2011, 19:24 »
Idea ihan hyvä, mutta kuukausi on aika pitkä aika katsella samaa kuvaa. Sillä palkinto olisi oletettavasti että kuukauden kuva on jossain esillä seuraavan kuukauden. Ehkä viikko olisi sopivampi, tai vuorokausi kuten esim. Polanoid.netissä: "Shot of the Day", eli vuorokauden aikana eniten saanut ääniä suhteessa kuvan katsomiskertoihin (muistaakseni) saa kuvansa koko saitin etusivulle seuraaviksi 24 tunniksi.
Tällainen kilpailu vaatisi jonkinlaista kuvien pisteytysjärjestelmää. Asiasta on aikaisemminkin ollut puhetta muttei halukkuutta toteuttaa. Mielestäni olisi hyvä, hauska ja aktivoiva lisäys.
Niin, en tiedä tämän foorumin aktiivisuudesta kovinkaan, että miten immeiset käy täällä sivuilla. Tuo kuullostaa ihan hyvältä ajatukselta, että kisa olisi joka päivän tai viikon, mutta se vaatii todella paljon sitä aktiivisuutta foorumilaisilta. Kuukausi antaisi enemmän aikaa ja osallistujia voisi tulla enemmän, myös itse valokuvaamiselle jäisi aikaa jos Ko. kisaan osallistuisi. Pisteytys voisi toimia esim. että jokainen foorumilainen pisteyttäisi 5 kuvaa antamalla parhaalle kuvalle 5p, toiselle 3p, kolmannelle 1p ja neljäs ja viides voisi saada myös pisteet tai ei, eli antaisi mahdollisuuden antaa tasaväkitilanteessa myös neloselle ja vitoselle pisteen, kuitenkin samanarvoinen piste kuin kolmannelle 1p, 1p. Myös kuvien sanallinen arviointi voisi olla hyvä pisteiten lisäksi, eli jotain esim. sommittelusta, väreistä yms...kyl te tiiätte:). Myös kuukauden kisa-aika antaisi mahdollisuuden foorumilaisille paneutua kuviin ja valmistautua koko touhuun. Myös aihe voisi olla sovittuna ennen kuukauden ensimmäistä päivää ja aiheen valinta voisi tapahtua tyyliin viime kuukauden voittaja keksisi sen...jatketaan...

tallennettu
« Vastaus #6 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 13:30 »
En halua olla pahan ilman lintu, vaikka kuitenkin olen ;)
Mutta mitä näitä viikon kuva tai kuukauden kuva -juttuja on joillain foorumeilla ollut, niin yleensä ne ovat kaatuneet siihen että harva viitsii edes osallistua 'kilpailuun'.
Toinen juttu on se, että jokaista täällä kävijää ei ikinä saa äänestämään kuvia. Monet käyvät täällä esim. vain osto/myyntipalstan takia tai jonkun keskustelun eikä kuvakilpailuissa äänestäminen voisi vähempää kiinnostaa.
Päivittäinen kuva... Nykyinen kuvavirta ei oikein riitä siihen että joka päivälle saisi mielenkiintoisen ja hyvän kuvan edes nostettua. Tämä ainakin mielipiteeni jonka olen muodostanut kuvat -osion laiskahkolla seuraamisella.
Viimeinen niitti... Tuollainen juttu vaatisi varmaan joko jonkun pluginin foorumiin tai sitten erillisen 'galleriapuolen' jonne kaikki kuvat aina postattaisiin nykyisen kuvat-keskustelualueen sijasta.
Noniin, pahan ilman lintu puhui.
Joten - järjestäkää vaan, olen vain äärimmäisen skeptinen sen suhteen että mitään syntyy. Onhan täällä "järjestetty" kaikenlaista aikaisemminkin - puheen tasolla .

tallennettu
« Vastaus #7 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 14:14 »
Ainakaan itse en järjestä. Katson että tällasten juttujen järjestäminen on ylläpitäjien tehtävä. Tai kuten tähän asti – olla järjestämättä.
Polanoid.netin päivittäin vaihtuvat "Shot of the Day" -kuvat ovat pääsääntöisesti aivan loistavia. Jokaisen kuvan kohdalla on SotD-nappi näkyvissä millä ääni rekisteröidään. Nappia voi myös painaa useamman kuvan kohdalta. On aika helppo löytää oma suosikkinsa kuvavirrasta, ja melko usein näkee tämän saman kuvan seuraavana päivänä saitin etusivulla.
Jos tilanne on niin huono että Kameralaukun kuvavirta ei ole riittävä edes yhdelle hyvälle päivittäiselle kuvalle, olisi ylläpitäjien ehkä syytä miettiä miten kuvia saataisiin forumille lisää. Gallerian profiilin nostaminen kilpailun muodossa voisi ehkä olla pieni askel. Ainakaan ei olisi haitaksi.
Aina vedotaan siihen että ei toimisi Kameralaukussa. Ihmeen hyvin vaan muualla toimii. Joskus voisi ehkä muidenkin saittien toimintaa tutkia ja miettiä. Ja kenties kopioida jotain toimintoja tännekin. Staattisuus on mahdollisimman tylsä vaihtoehto, se kun mikään ei ikinä muutu.

tallennettu
« Vastaus #8 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 14:44 »
Onko teknisesti ylivoimaista, että kuvat&galleriat osastolla olevaa liitetiedostoon liittyvää namiskaa klikkaamalla tulee sille tuommonen päivän peukku, ja sitten automaattisesti eniten ääniä saanut olis jotenkin framilla etusivulla?
Jos joku ei halua liitetiedostoaan tähän systeemiin, niin sitten olisi namikka josta voipi tämän aktivoida/deaktivoida liitettä ladattaessa.
Jos kuvat on niin huonoja, ettei päivittäin tulee yhtään siedettävää, niin sittenhän voi säätää automaatin ajastusta vaikka joka toiseks päiväks tai vaiks viikoks.
En ymmärrä mitä se haittaa, että kaikki foorumilla vierailevat ei äänestä?
Mitäs hyötyä koko hommasta olisi? Riippuu ihmisten luonteesta. Ihmistyypit: A) "pyh, kilpailu, en varmaan enää lataa tänne mitään" / "pyh, en varmaan salli oman kuvat äänestämistä" / "v***u mitä p****a" B) "ihanaa, mun kuva äänestettiin parhaaksi." / "yritänpä petrata, jotta tulis kunniaa"
Jos noita B-tyypin ihmisiä on valtaosa, niin sittenhän moinen kannattaa. Täällä on kyllä varmasti A-tyyppiäkin paljon edustettuna. Mä oon itse varmaan enemmän B-tyyppiä.

tallennettu
« Vastaus #9 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 14:52 »
Moikka!
Järjestetään Kameralaukku.com-kuukausikuvakisa, jossa foorumilaiset saisivat lähettää kuvansa leikkimieliseen kisaan. Vai onko täällä jo olemassaoleva kisa?
Mikä ettei, järjestäkää vaan.
+1, saa tosiaan järjestää, ei se muuten varmaan ilmaannu. Ei niinkään toki, että minua sen enempää kiinnostaisi. Paitsi tietty kiinnostaa aina nähdä sellainen leikkimielinen kisa.

tallennettu
'Silmä silmästä ja hammas hampaasta' huutaa joukko sokea ja hampaaton.
« Vastaus #10 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 16:25 »
Äänestän Kenin ehdotuksen puolesta, tai kannatan ainakin.

tallennettu
« Vastaus #11 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 20:46 »
Äänestän Kenin ehdotuksen puolesta, tai kannatan ainakin.
+1

tallennettu
« Vastaus #12 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 21:33 »
Asiasta on aikaisemminkin ollut puhetta muttei halukkuutta toteuttaa.
En muista, että vapaaehtoisia koodareita olisi ilmoittautunut.

tallennettu
Vilho setälä: “Näppäilijän tulee tietoisesti varjella sieluansa valokuvauksellisen maailmankatsomuksen taudilta.”
« Vastaus #13 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 21:54 »
Kai se kuitenkin menee niin että satin ylläpitäjät pyytävät/hankkivat lisävoimia projekteihin jos sellaista tarvitaan? Varmasti löytyy käyttäjäkunnasta taitavia koodaajia, itse en kuulu niihin.

tallennettu
« Vastaus #14 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:23 »
Kai se kuitenkin menee niin että satin ylläpitäjät pyytävät/hankkivat lisävoimia projekteihin jos sellaista tarvitaan? Varmasti löytyy käyttäjäkunnasta taitavia koodaajia, itse en kuulu niihin.
Niin... Tämäkään ei taida olla mikään maksullinen forumi, joten olettaisin Teemunkin vaan ylläpitävän tätä harrastuksekseen. Kyllä mä silloin näkisin niiden jäsenten, jotka tuollaista lisuketta haluavat tekevän sen valmiiksi asti ja sitten esittelevän sen Teemulle, josko tuo haluaa ottaa sen mukaan systeemiin. Aikamoista kuitenkin vaatia toista valvomaan ja suunnittelemaan tuollaisen lisäpalikan implementointi, näin harrastepohjalta.

tallennettu
'Silmä silmästä ja hammas hampaasta' huutaa joukko sokea ja hampaaton.
« Vastaus #15 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:39 »
Tuolla Luontokuva.org olen osallistunut heidän järjestämään kk-kisaan ja sitä ideaa olen tässä ajanut. Heillä kuvat on aika paljon rajottunut vain luontoon. Olen huomannut näin vähässä ajassa mitä olen ollut ja tsekkaillut kuvia täällä, niin periaatteessa täällä oleva kisa voisi antaa mahdollisuuden monenlaiseen erityylliseen kuvaan ja sitä myötä myös näkemään erilaisuutta...
"ei hallitustakaan päivässä rakenneta"

tallennettu
« Vastaus #16 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:47 »

tallennettu
« Vastaus #17 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:51 »

tallennettu
« Vastaus #18 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:53 »
^ Vertailuksi, malliksi ja ideaksi - ja miksei vaikka sinne liittymisen vuoksi, vaikken sitä ensisijaisesti ajatellut. ;)
Onko Kameralaukussa 'kriittistä massaa' tarpeeksi jotta tuollainen voisi pyöriä - ja ehkä vielä tasokkaanakin. Toki hyvin järjestetty myös ruokkii itse itseään ja parantaa tasoaan ja vilkkauttaan.
« Viimeksi muokattu: Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:58 kirjoittanut mirrored »

tallennettu
« Vastaus #19 : Maanantai, 13.KESKUU.2011, 22:57 »
Niin... Tämäkään ei taida olla mikään maksullinen forumi, joten olettaisin Teemunkin vaan ylläpitävän tätä harrastuksekseen. Kyllä mä silloin näkisin niiden jäsenten, jotka tuollaista lisuketta haluavat tekevän sen valmiiksi asti ja sitten esittelevän sen Teemulle, josko tuo haluaa ottaa sen mukaan systeemiin.
Aikamoista kuitenkin vaatia toista valvomaan ja suunnittelemaan tuollaisen lisäpalikan implementointi, näin harrastepohjalta.
Ei se koodaaminen ihan niin helppoa taida olla että rivijäsenet tosta noin vääntävät saitille rakenteellisia lisätoimintoja... Eikä tässä kukaan kai ole mitään vaatimassa, ketjun nimi on "Kehityskeskustelu", eli täsmälleen oikeaan paikkaan jappets heitti ehdotuksensa. Eiköhän Teemukin vastaa jossain vaiheessa.

tallennettu
|
|
|