-
-
Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 23.Toukokuu.2012, 17:06
Kirjoittaja
Aihe: Kuvankäsittely harjoituksia (Luettu 1177 kertaa)
« Vastaus #1 : Perjantai, 18.Marraskuu.2011, 04:50 »
Oikein hyvä ajatus .
Olisin säätänyt mieluummin rawia mutta käyhän se näinkin.
Gammaa, menee vaan "yli" tuo kuvajainen.
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 18.Marraskuu.2011, 04:52 kirjoittanut Pii »

tallennettu
Elähän hättäile, istuhan mättäälle. Kyllä se pipo löytyy. .... Mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy.
« Vastaus #2 : Perjantai, 18.Marraskuu.2011, 10:44 »
No hiukan tuo versio on liian vaalea. Kokeilen näkyykö tämä mitenkä.
EDIT: Tämä versio on aika lähellä sitä mitä halusinkin. Kuva kertoo siitä kun pohjanmaa täyttyy taas vedestä. Klikkaa isoksi niin se näkyy paremmin.
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 18.Marraskuu.2011, 10:47 kirjoittanut Juke.K »

tallennettu
Mitään en ole ottanut, mies muistiin.
« Vastaus #3 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 15:33 »
Osallistun mukaan,tähän kuvaan on tehty vaan perussäätöjä. Annan suullisen luvan muokata haluamakseen.

tallennettu
« Vastaus #4 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:19 »
Minä tarkoitin sellaisia harjoituksia jotka vaikenee pikkuhiljaa. Tässä esimerkki harjoitus.
Muuta oheisen kuvan vihreä tausta siniseksi.

tallennettu
Kameralaukku.com
« Vastaa #4 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:19 »
« Vastaus #5 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:29 »

tallennettu
You're probably wondering why I'm here... ( ZAPPA )
Valokuvausta jo vuodesta -64, vaikka en minä siitä mitään vieläkään ymmärrä ;) ( Ihan itse )
Make Pictures, Don`t Just Take Pictures (Rick Sammon )
« Vastaus #6 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:31 »
Hieno JiiPee. Kerroppa mitenkä sait sen tehtyä. Ja varsinkin kuvan sisällä ne pienetkin kohdat.

tallennettu
« Vastaus #7 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:40 »
Hain kuvasi (download ) koneelleni siirsin sen Aperture 3.een, jonka jälkeen avasin Viveza 2*:n jonka avulla muutin kuvan vihreän siniseksi. Lisäksi poistin sen sinisyyden kukkahämähäkistä jolloin se tuli taas alkuperäisen vihreäksi.
* Nik- softwaren plugin.
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 16:42 kirjoittanut JiiPee »

tallennettu
Valokuvausta jo vuodesta -64, vaikka en minä siitä mitään vieläkään ymmärrä ;) ( Ihan itse )
« Vastaus #8 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 18:20 »
Okei sehän kävi kätevästi. Nyt vois joku tehdä saman vaikka photarilla ja tietty onnistuuko tuon tekeminen ilmaisohjelmalla picasa ja gimp, mitä niitä nyt onkaan. Näyttäkää taitonne.

tallennettu
« Vastaus #9 : Lauantai, 19.Marraskuu.2011, 21:41 »
Vähän OT mutta silti. Flickrini etusivulle laitoin samasta kuvasta (019118) kolme eri versiota, voi käydä katsomassa ja haukkua joko Flickriin tai suoraan tänne. Tuolla http://www.flickr.com/photos/54100950@N02/

tallennettu
« Vastaus #10 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 11:12 »
Vähän OT mutta silti. Flickrini etusivulle laitoin samasta kuvasta (019118) kolme eri versiota, voi käydä katsomassa ja haukkua joko Flickriin tai suoraan tänne. Tuolla http://www.flickr.com/photos/54100950@N02/
Menit sitten laittamaan kuvan jonnekkin muualle kun tänne kameralaukkuun. En kyllä löytänyt mitään joten liekö se sitten totta.

tallennettu
« Vastaus #11 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 12:20 »
Menit sitten laittamaan kuvan jonnekkin muualle kun tänne kameralaukkuun. En kyllä löytänyt mitään joten liekö se sitten totta.
Kyllä tuo linkki toimii. Sikäli kun kuvia minnekään laitan niin ensisijaisesti juuri Flickriin. Satuin vaan lukemaan tämän viestiketjun ja laitoin siis linkin kuviin jotka ovat joka tapauksessa Flickrissä. Kommenttina tuohon "Menit sitten..."

tallennettu
« Vastaus #12 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 12:56 »
No täs on nyt julkisesti versio mikä on tehty taustanpoisto työkalulla,ei järin hyvä.

tallennettu
« Vastaus #13 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 13:04 »
...ei järin hyvä.
Jep, karmea raja

tallennettu
« Vastaus #14 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 13:07 »
...ei järin hyvä.
Jep, karmea raja
Samaa mieltä ittekin.

tallennettu
« Vastaus #15 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 14:52 »
Okei karmea raja siis. Mitenkä sen sais siistimmäksi?

tallennettu
« Vastaus #16 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 15:09 »
Sen sais sillä taustanpoisto jutulla mut se on tosi tarkkaa millimetrin tarkkaa hommaa,ja tarkemmin sanoen toi on tehty csvitosen taikakumi työkalulla ja muunnettu siniseksi.
Sen peruskäyttö on aika helppoa mut sit kun pitäs millimetrin tarkasti niin onkin jo vaikeempaa.
Tässäpä Jukelle vastaus miten sen vois saada. No harjotusta vaan mullekin harjotusta ja vielä harjotusta.
Aika vähän olen noita taustoja silti muutellu ehkäpä tääkin sopis seinälle tai albumiin mut ei näyttelyyn siis toi mun versio. Edit: Tein siitä myös valkosen se on jo karsea.

tallennettu
« Vastaus #17 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 15:18 »
Sen sais sillä taustanpoisto jutulla mut se on tosi tarkkaa millimetrin tarkkaa hommaa,ja tarkemmin sanoen toi on tehty csvitosen taikakumi työkalulla ja muunnettu siniseksi.
Sen peruskäyttö on aika helppoa mut sit kun pitäs millimetrin tarkasti niin onkin jo vaikeempaa.
Tässäpä Jukelle vastaus miten sen vois saada. No harjotusta vaan mullekin harjotusta ja vielä harjotusta.
Se rajaongelma on edellisessä JiiPeen versiossa myös... -p-

tallennettu
« Vastaus #18 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 15:21 »
Se rajaongelma on edellisessä JiiPeen versiossa myös... -p-
No Pekka sähän voisit oikeen rautasena ammattilaisena(aina arvostanut sua) tehdä tästä kans version ja pikku tutoriaalin miten sen saa ilman sitä rajaogelmaa. :)

tallennettu
« Vastaus #19 : Sunnuntai, 20.Marraskuu.2011, 15:29 »
Jos se ongelma on tuossa purppurareunuksessa kukan ja taustan välissä, niin sen saa helposti pois samalla metodilla kun taustan muutoksenkin :)

tallennettu
|
|
|