Kirjoittaja
Aihe: Mustavalkokuvan säätö (Luettu 1681 kertaa)
« Vastaus #41 : Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:02 »
« Viimeksi muokattu: Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:34 kirjoittanut JiiPee »

tallennettu
You're probably wondering why I'm here... ( ZAPPA )
Valokuvausta jo vuodesta -64, vaikka en minä siitä mitään vieläkään ymmärrä ;) ( Ihan itse )
Make Pictures, Don`t Just Take Pictures (Rick Sammon )
« Vastaus #42 : Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:27 »
Kyllä nuo Nikin softat ja tuo color control point on erinomainen työkalu. Kannattaa huomata, että kun sitä käyttää, niin ainakin capture nx2 voi miinuspensselillä pyyhkiä ccp:llä valitusta alueesta haluamansa pois. Rajausmahdollisuudet ja -tarkkuus on mainio ainakin tuossa nikin ohjelmassa. Kai samat valintatyökalut ovat myös muissa nikin ohjelmissa? Tässä esimerkkinä alkuperäinen tiedosto eräästä kuvasta ja sitten capture nx 2:lla tehty mv-muunnos. Siinä on monia alueita valittu eri keinoin, mm taivasta ja ja tuo muuri tuolla ccp:llä. Sitten on aluetta tarkennettu muilla valintatyökaluilla, pyyhitty siis pois. Tuo ccp on mitä mainioin työkalu ja control point tekniikka noin yleensäkin on erinomaisen monipuolinen käyttää. T Jukka
« Viimeksi muokattu: Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:30 kirjoittanut Jukkis71 »

tallennettu
Real photographs are born wet
« Vastaus #43 : Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:49 »
jos ymmärsin oikein niin tästä ei nyt hermostuta? mutta lähes alkuperäiseen kysymykseen sen joogaäijän oloinen lauri olisi minusta lähes pelkästään (sinisellä) kanavalla rukattu, ei oikein muuta.
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 10.Joulukuu.2011, 16:58 kirjoittanut pikkuteemu »

tallennettu
« Vastaus #44 : Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:52 »
Ei ole tapana turhaan hermostua, asia ihan OK :) Kokeilin Silver Efex Pro 2:ssa sinistä filtteriä, mutta en saanut kuvasta mieleistä.
« Viimeksi muokattu: Torstai, 8.Joulukuu.2011, 17:37 kirjoittanut JiiPee »

tallennettu
You're probably wondering why I'm here... ( ZAPPA )
Valokuvausta jo vuodesta -64, vaikka en minä siitä mitään vieläkään ymmärrä ;) ( Ihan itse )
Make Pictures, Don`t Just Take Pictures (Rick Sammon )
Kameralaukku.com
« Vastaa #44 : Torstai, 8.Joulukuu.2011, 16:52 »
|