Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 23.Toukokuu.2012, 17:30

Kirjoittaja Aihe: Taustoista  (Luettu 1654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Jukkis71

• Paikalla Paikalla
  • Jukka Tuohino
Taustoista
« : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 18:52 »
Millaisia suositte, ennen kaikkea mitä materiaalia, jos koko luokka 3*6 m ja siitä ylöspäin.
Myös väri ja kuviomalli kiinnostaa.
Olen miettinyt kuva-ahdin ja puna-ahdin rinnalle jotain uuttakin.
T Jukka
tallennettu
Real photographs are born wet

Kimo

• Poissa Poissa
  • Tä?
Vs: Taustoista
« Vastaus #1 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 19:07 »
Millaisia suositte, ennen kaikkea mitä materiaalia, jos koko luokka 3*6 m ja siitä ylöspäin.
Myös väri ja kuviomalli kiinnostaa.
Olen miettinyt kuva-ahdin ja puna-ahdin rinnalle jotain uuttakin.
T Jukka
Laita pikkasen rahhoo kehhiin ja osta 
http://www.maisunilmaisu.fi/fi/taustat.html mieluinen ,ei kai ulottomattomissa jos vertaa hintaa muuhun kalustoon/si

RB

• Poissa Poissa
« Vastaus #2 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 19:28 »
Aion panostaa maalattuun seinään josta teen valaisemalla mielenkiintoisen.

Viime kuvauksessa oli 4 valoa malliin ja 3 taustaan.

Juke.K

• Maitomies
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 22:26 »
Tässä hyvä vinkki joka toimii. Osta puutarhan suodatin kangasta ja maalaa siihen telalla maalia päälle. Itellä on toi ja sitten valkoista pahvia ja sitten vielä käsinhuovutettu huopa. Noilla pärjää aluksi ainakin. Voin ottaa kuvan siitä maalatusta taustatasta ja laittaa kuvan.....sitten kun joudan.
tallennettu
Mitään en ole ottanut, mies muistiin.

Kimo

• Poissa Poissa
  • Tä?
« Vastaus #4 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 22:40 »
Tässä hyvä vinkki joka toimii. Osta puutarhan suodatin kangasta ja maalaa siihen telalla maalia päälle. Itellä on toi ja sitten valkoista pahvia ja sitten vielä käsinhuovutettu huopa. Noilla pärjää aluksi ainakin. Voin ottaa kuvan siitä maalatusta taustatasta ja laittaa kuvan.....sitten kun joudan.
  Tosiaan toimii jos hiukankin on viitseliäisyyttä,ja ei tule kalliiksi.Lisäksi on vahvaa,ehkä jäykähköä mutta sopivaa kyllä.

Kameralaukku.com

« Vastaa #4 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 22:40 »

JRabbit

• Poissa Poissa
« Vastaus #5 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 23:16 »
http://www.maisunilmaisu.fi/fi/taustat.html mieluinen ,ei kai ulottomattomissa jos vertaa hintaa muuhun kalustoon/si

Mulla on tuommoinen ja jos ei ole materiaali muuttunut vuosien varrella, niin en kyllä suosittelisi. Venyy ihan älyttömästi ja siihen tulee sellaisia teräviä ryppyjä mitä ei saa millään pois ja se maali on sellaista, mikä alkaa kiiltää jos sitä silittää tai höyryttää.
tallennettu
'Silmä silmästä ja hammas hampaasta' huutaa joukko sokea ja hampaaton.

Kimo

• Poissa Poissa
  • Tä?
« Vastaus #6 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 23:23 »

Mulla on tuommoinen ja jos ei ole materiaali muuttunut vuosien varrella, niin en kyllä suosittelisi. Venyy ihan älyttömästi ja siihen tulee sellaisia teräviä ryppyjä mitä ei saa millään pois ja se maali on sellaista, mikä alkaa kiiltää jos sitä silittää tai höyryttää.
Haaveina olisi sellainen joku polku tausta ja palkilla imitoida vanhanajan pönötyspotretteja,jotka ovat mielestäni jotkut todella hyviä ja ennenkaikkea laadukkaita.

JRabbit

• Poissa Poissa
« Vastaus #7 : Torstai, 15.Joulukuu.2011, 23:47 »
Haapalahan tekee tuollaisia vanhanajantyylisiä kuvakortteja. ;) http://www.ohaapala.com/studio/index.html

Vaan joo... mä olen noitten kankaiden kanssa tapellut, kun hyvä pitäisi löytää. Nyt mulla on tuossa työn alla Thomannilta hankittua esirippukangasta http://www.thomann.de/fi/stairville_buehnenmolton_rein_weiss.htm mihin olisi ruiskulla tarkoitus akrylimaalilla maalata kuvioa. Tuo kangas vaikuttaisi aika kivan jämäkältä ja on kuitenkin kohtuu halpaa.
tallennettu

Juke.K

• Maitomies
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 01:09 »
Tämmönen se olisi sitten.
tallennettu
Mitään en ole ottanut, mies muistiin.

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #9 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 07:16 »
Toi hankkijan T-paita on yliveto, sen voittaa vain MIRANOL lippis !
tallennettu
Hey: I am WHITE, You are BLACK.. How about some Cool B&W JAZZ IMAGES ...

If it`s a photograph, say it VISUALLY, words are useless, unless your image has no content...

Art is not a profession, nor a pastime... IT IS A WAY OF LIFE

SakkeM

• Poissa Poissa
« Vastaus #10 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 08:14 »

Haaveina olisi sellainen joku polku tausta ja palkilla imitoida vanhanajan pönötyspotretteja,jotka ovat mielestäni jotkut todella hyviä ja ennenkaikkea laadukkaita.

Suunnilleen 40 euroa semmoinen maksaa, postit päälle.

http://stores.ebay.com/Meking-Equipments/Hand-Painted-Scenic-/_i.html?_fsub=1511472012
tallennettu
Only 100% recycled electrons were used in the making of this message...

JRabbit

• Poissa Poissa
« Vastaus #11 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 10:28 »

Suunnilleen 40 euroa semmoinen maksaa, postit päälle.

http://stores.ebay.com/Meking-Equipments/Hand-Painted-Scenic-/_i.html?_fsub=1511472012

Siinä 90 posteine ja veroineen. Millaisellekohan kankaalle noi on maalattu. Kiinnostaisi kovin. Jotenkin on kokemus opettanut, että ohut kangas ei oikein toimi pidemmänpäälle noissa maalatuissa taustoissa.
tallennettu

Kimo

• Poissa Poissa
  • Tä?
« Vastaus #12 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 10:43 »
Tämäntyyppisissä kuvauksissahan tausta ei kulu mihinkään jos omistat kiinteän studiotilan
http://suchys.smugmug.com/People/Atelier-Seidel/11600363_pCdwC/1/818480888_Tb85Y#818480888_Tb85Y

JRabbit

• Poissa Poissa
« Vastaus #13 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 11:25 »
Tuo on totta, että niin kauan kun on yksi kiinteä tausta, mikä on aina paikallaan ja kiinnitetty riittävän tukevaan kannatinputkeen, niin ei ole ongelmaa. Sitten kun niitä joutuu vaihtelemaan ja rullailemaan useasti putken ympärille, niin venyessään siitä keskeltä se ei mene enää nätisti rullalle ja rypistyy.
tallennettu

SakkeM

• Poissa Poissa
« Vastaus #14 : Perjantai, 16.Joulukuu.2011, 12:59 »
Suoraan Honkikonkista saa halvemmallakin. Aika ohutta, musliinityypistä, luulisin, koskapa paketti ei paljoa paina. Varovasti käsiteltävä, ilman muuta venyy rullaillessa.
tallennettu
Only 100% recycled electrons were used in the making of this message...

Joku Muu

• Poissa Poissa
« Vastaus #15 : Tiistai, 20.Joulukuu.2011, 12:32 »
Millä maalilla suodatinkangasta kannattaa maalata? Luulisi että perus seinämaali ainakin hilseilee pois aika nopeasti..?

Itse oon kuvaillut olohuoneen seinää taustana pitäen, väri on ruskeaan vivahtava tummanharmaa, melkein musta tausta. Toiminut hyvin, mutta hieman rajoittaa, jos haluaakin valkoista taustalle. Uuteen asuntoon pitäis valita seinäväri, oisko kuitenkin valkoinen paras yleisväri? Salamillahan kuitenkin se valaistaan, ja geelifilttereitä löytyy nippu niin saa halutun värisen.

tallennettu
It's never too late to shut up.

JRabbit

• Poissa Poissa
« Vastaus #16 : Tiistai, 20.Joulukuu.2011, 13:02 »
Toi suodatinkangas on vähän harhaanjohtava nimitys, kun jotain polypropyleenia tuo taitaa oikeasti olla.

Mä olen kanssa kovin yrittänyt udella, että miten tuollaisessa on ajan saatossa maali pysynyt. Mulla on kankaalle maalattu mennyt muutamassa vuodessa tuommoiseksi, kun se lateksi on alkanut kovettumaan.

tallennettu

Lepus

• DI
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : Tiistai, 20.Joulukuu.2011, 13:49 »
Toi suodatinkangas on vähän harhaanjohtava nimitys, kun jotain polypropyleenia tuo taitaa oikeasti olla.

Mä olen kanssa kovin yrittänyt udella, että miten tuollaisessa on ajan saatossa maali pysynyt. Mulla on kankaalle maalattu mennyt muutamassa vuodessa tuommoiseksi, kun se lateksi on alkanut kovettumaan.
Magee tausta!
tallennettu

Lepus

• DI
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : Tiistai, 20.Joulukuu.2011, 13:49 »
Millä maalilla suodatinkangasta kannattaa maalata? Luulisi että perus seinämaali ainakin hilseilee pois aika nopeasti..?

Itse oon kuvaillut olohuoneen seinää taustana pitäen, väri on ruskeaan vivahtava tummanharmaa, melkein musta tausta. Toiminut hyvin, mutta hieman rajoittaa, jos haluaakin valkoista taustalle. Uuteen asuntoon pitäis valita seinäväri, oisko kuitenkin valkoinen paras yleisväri? Salamillahan kuitenkin se valaistaan, ja geelifilttereitä löytyy nippu niin saa halutun värisen.

Eikähän se ole se sama harmaa maali, mikä käy sitten myös projektoreillekkin yms.
tallennettu

Joku Muu

• Poissa Poissa
« Vastaus #19 : Tiistai, 20.Joulukuu.2011, 14:15 »
Mut oikeastaan kysymys on siitä, minkälainen maali pysyy joustavasta kankaassa hilseilemättä. Tykkiseiniä/kapalevyvirityksiä varmaan voi hyvinkin maalailla sisämaaleilla, mutta en usko että sama maali pysyy kankaassa kovin hyvin.
tallennettu
It's never too late to shut up.

Sivu luotiin 0.11 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.