Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 23.Toukokuu.2012, 18:01

Kirjoittaja Aihe: Kuvankäsittelyohjelma haussa!  (Luettu 1177 kertaa)

0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.

kebax

• Paikalla Paikalla
Vs: Kuvankäsittelyohjelma haussa!
« Vastaus #20 : Lauantai, 7.Tammikuu.2012, 19:46 »
Kyl tuo Lightroomin tethered shooting on ihan käyttökelpoinen juikale, siitä saa varsin selkeän palautteen. Ihan jatkuvaan käyttöön siitä ei ole, mun mielestä siis.

Olen myös sitä mieltä ettei ohjelmat välttämäti ole typeriä ollenkaan mutta helpostihan niitä voi käyttää hölmösti. Tai ainakin tää mainittu yritys kuvata sillä ohjelmalla.
tallennettu

marttiw

• Poissa Poissa
« Vastaus #21 : Torstai, 26.Huhtikuu.2012, 14:44 »
Moikka,
Ajattelin tässä uutena jäsenenä hieman kertoa omista kuvaohjelmistani, joilla olen mainiosti
pärjäillyt..ja ihan ilmaiseksi;-)
Perusohjelmana (kuvan säädöt yms) käytän pääosin XnView ohjelmaa, mutta melko usein myös PhotoScapea (hyvät tehosteet sekä muutama kätevä säätöominaisuus).

Panoraamakuvien tekoon käytän tilanteesta riippuen Microsoft ICE, Zoner 13 tai ikivanhaa
Arc Soft panorama makeria.  Näillä homma onnistuu.

Kuvankäsittelyyn (manipulointiin) käytän normaalisti Pixiaa, joka on paras softa mitä olen käsiini saanut.  Otan "viran puolesta" paljon kaupunkikuvia, joista usein poistan Pixialla kaikki
turhat töhkät, jotta saisin rakennukset näkymään paremmin.   Sähköjohdot poistan helpoimmin Wire Pilot LE-softalla (ilmainen sekin). 

XnView ohjelmaan saa tosi käteviä pluginejä esim vikanec, joilla voi säätää kuvan kontrastia
maskaamalla (Contrast Mask) sekä perspektiivikorjaukset (perspective transformations).

Tietysti käytän joskus myös Gimppiä;-)   

Ainut maksullinen kuvaohjelma meikällä on Recolored, jolla olen värittänyt vanhoja mustavalkokuviani. 
t-Masa W
Oma digikuvasaittini (linkkejä ym):  http://finnphoto.multiply.com/

putsiasd

• Paikalla Paikalla
« Vastaus #22 : Maanantai, 30.Huhtikuu.2012, 22:46 »
Linuxin puolelta myös windowsille levinneitä open source systeemejä kannattaa myös kokeilla, kun ilmaisia ovat. Jos lightroom tyyppinen muokkailu on hakusessa niin ainakin Rawtherapee ja Digikam on molemmat hyviä softia
tallennettu

kebax

• Paikalla Paikalla
« Vastaus #23 : Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 13:53 »

kyllä ne kelpo kuvat otetaan jollain muulla (sekä muilla avuin) kuin typerillä ohjelmilla.
:J

Olen täysin samaa mieltä. Typerillä ohjelmilla ei kannata edes yrittää kuvata. Oikea kamera käteen, ja sitten oikealla kuvankäsittelyohjelmalla viimeistellään.

kapa
Tässä nyt ei varmaankaan viitata tetheröintiin joka säästää ehkä muutaman askeleen.
tallennettu

kebax

• Paikalla Paikalla
« Vastaus #24 : Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 13:55 »
Kannattaa hankkia sekä Elements että LR. Nykyään noi saa edullisempaan hintaan kuin pelkän LR vuosi sitten.
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 14:05 kirjoittanut kebax »
tallennettu

Kameralaukku.com

« Vastaa #24 : Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 13:55 »

viljo

• Poissa Poissa
« Vastaus #25 : Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 14:01 »
Lightroomia saa kokeilla 60 päivää ....

Mistä?
-olen viikon verran kokeillut lightroom kolmosta joita löytyi vaan 30 pv. toimivia  ja kirjan myötä opiskellessa ihan ostettava ohjelma.
Tuo nelonen näyttää vaativan Vistan.
« Viimeksi muokattu: Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 14:03 kirjoittanut viljo »
tallennettu

Sivu luotiin 0.092 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.