Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 19.KESKUU.2013, 20:31

Kirjoittaja Aihe: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta.  (Luettu 1837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Juke.K

• C-10-Club-Presidentti
  • Poissa Poissa
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta.
« Vastaus #20 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:02 »
Joo ei tossa syväämisen kanssa minustakaan ole tarvista tehdä ton enempää. Muuten sitten kuva ei varmaan vielä valmis olekkaan.

Tuli vain mieleen vielä että: Valaistuksen saaminen samanlaiseksi on minusta suurin ongelma mihin ite ole törmännyt. Sitten  tämmöisessä kuvassa missä malli on ihan lähellä ja tausta kaukana tulee monesti se syväterävyyden mahdottomuus. Joskus olen itsekkin kikkaillut siten että lähellä on terävää ja kaukana. Ihmissilmä on armoton tämmösissä. Vaikka se olisikin mahdollista toteuttaa on monesti uskottavuuden rajoissa syytä taustaa blurrata hiukan.

tällä kertaa JW oikeassa, distangon 28 @f11 ja hyperfokaalina molemmat kuvat. Sinänsä ihan hyvä pointti kyllä.
Missä asiassa JW on oikeassa? Mä en ihan tajunnut.

EDIT: Nyt keksin sanoa saman asian hiukan yksinkertaisemmin. Kun kaksi terävää kuvaa yhdistetään toisiinsa on rajapinta oltava paljon tarkempi kun se että yhdistää terävän ja hiukan epäterävän. Tätä tarkoitin. Distagon 28 F11 on sitten varmaan jotain sellasta millä ei tota edes saa tehtyä.
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:06 kirjoittanut Juke.K »
tallennettu

massimo

• Poissa Poissa
« Vastaus #21 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:08 »
Joo ei tossa syväämisen kanssa minustakaan ole tarvista tehdä ton enempää. Muuten sitten kuva ei varmaan vielä valmis olekkaan.

Tuli vain mieleen vielä että: Valaistuksen saaminen samanlaiseksi on minusta suurin ongelma mihin ite ole törmännyt. Sitten  tämmöisessä kuvassa missä malli on ihan lähellä ja tausta kaukana tulee monesti se syväterävyyden mahdottomuus. Joskus olen itsekkin kikkaillut siten että lähellä on terävää ja kaukana. Ihmissilmä on armoton tämmösissä. Vaikka se olisikin mahdollista toteuttaa on monesti uskottavuuden rajoissa syytä taustaa blurrata hiukan.

tällä kertaa JW oikeassa, distangon 28 @f11 ja hyperfokaalina molemmat kuvat. Sinänsä ihan hyvä pointti kyllä.
Missä asiassa JW on oikeassa? Mä en ihan tajunnut.

Sitä vaan meinasin että nämä on kuvattu fokus on samassa kohdassa molemmissa kuvissa eli voisi olla kyseessä todellinen syväterävyys myös yhen kuvan osalta. Tämän luulin olevan JW:n pointti. Itse en ole kuvannut oikeastaan mitään muuta muutamaan vuoteen kuin kauttaaltaan teräviä kuvia, se kai sitten on se mun juttu.
tallennettu

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #22 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:21 »

Tämänkin olisin arvannut jos olisin kiinnittänyt siihen huomiota. Ylimääräiset pisteet siitä että taustan näkökulma ja aiheen katsantokulma vastaavat kohtuullisesti toisiaan myös tuo mimmin kuvan lievä "laajispullistuma"...
Oho, ehdit jo tuoda itse asian esiin, no se ei poista sitä että on onnistunut tältä osinkin..
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:25 kirjoittanut J.W.The NowHere Man »
tallennettu
JukkaWatanenPhotoblog...tekniikkajutut siellä...

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #23 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:28 »
Jos olist "mun oppilaani" olis seuraava tehtävä kuvata samantapainen juttu siten että aiheen ja taustan välissä nousee savua tai vesihöyryä, siinä olis jengillä pähkäilemistä...Miten varjot ja feidaukset menee.
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:32 kirjoittanut J.W.The NowHere Man »
tallennettu

massimo

• Poissa Poissa
« Vastaus #24 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:38 »
Jos olist "mun oppilaani" olis seuraava tehtävä kuvata samantapainen juttu siten että aiheen ja taustan välissä nousee savua tai vesihöyryä, siinä olis jengillä pähkäilemistä...

heh tääpäs osu. Otin samaan aikaan ton kuvan kanssa toisen missä mimmillä on kypärä, lasit, kädessä lumilauta. Siihen sitten shoppailin vesihöyryä hengityksestä. Tää homma jäi siihen, että kamat oli parvekkeella liian vähän aikaa eikä näytä tarpeeks jäisiltä, lähinnä vesitippoja. Otin tän kuvan työn alle, kun totesin ton lumilauta kuvan menevän uusiks :D

Tässä samassa itseasiassa syy, että jouduin näin ensimmäisena kuvana tekemään tollasta karvaa. Ei ollu tarkotus.
tallennettu

Kameralaukku.com

« Vastaa #24 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 21:38 »

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #25 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 22:02 »
Jos olist "mun oppilaani" olis seuraava tehtävä kuvata samantapainen juttu siten että aiheen ja taustan välissä nousee savua tai vesihöyryä, siinä olis jengillä pähkäilemistä...

heh tääpäs osu. Otin samaan aikaan ton kuvan kanssa toisen missä mimmillä on kypärä, lasit, kädessä lumilauta. Siihen sitten shoppailin vesihöyryä hengityksestä. Tää homma jäi siihen, että kamat oli parvekkeella liian vähän aikaa eikä näytä tarpeeks jäisiltä, lähinnä vesitippoja. Otin tän kuvan työn alle, kun totesin ton lumilauta kuvan menevän uusiks :D

Tässä samassa itseasiassa syy, että jouduin näin ensimmäisena kuvana tekemään tollasta karvaa. Ei ollu tarkotus.
Aikoinani kun tartti tehdä jäistä fiilistä, menin lasilevyn kanssa ulos ja jäädytin sen. kannoin flassit ulos ja kuvasin siellä, sitten vaan siirrettiin tuo jäätynyt osa kuvaan. musta rätti alle ja sivuvalo, se oli siinä...
tallennettu

Juke.K

• C-10-Club-Presidentti
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 22:04 »
Aikoinani kun tartti tehdä jäistä fiilistä, menin lasilevyn kanssa ulos ja jäädytin sen. kannoin flassit ulos ja kuvasin siellä, sitten vaan siirrettiin tuo jäätynyt osa kuvaan. musta rätti alle ja sivuvalo, se oli siinä...
No tämä kuva olisi kiva nähdä, vai heitikkö negat jo roskiin?

J.W.The NowHere Man

• Poissa Poissa
« Vastaus #27 : Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 23:35 »
No tämä kuva olisi kiva nähdä, vai heitikkö negat jo roskiin?
Noi mainoshommat meni ensimmäisenä...
Joitain painettuja esitteitä olen säästänyt.
enemmänkin tuolta muotipuolelta, tulevat varmaan aikanaan esille.
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko, 15.Helmikuu.2012, 23:40 kirjoittanut J.W.The NowHere Man »
tallennettu

Pii

• Silicium
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : Torstai, 16.Helmikuu.2012, 06:03 »
Tekniikoina käytin kaikkia mahdollisia photarissa tietämiäni: rajaus ja redefine edge, select color range, channels maskausta eri kanavilla, background eraser ja näiden yhdistelmiä. Tämän jälkeen vielä burn-toolilla kaunistellut reunoja. Onko jollain kokemusta parhaiten toimivasta ratkaisusta jo kuvaustilanteessa?

Ongelmat:
a) valkoinen tausta: karvat johon valo osuu reunoilla ovat käytännössä valkoisia ja katoavat leikattaessa kaikilla tekniikoilla
b) chroma key vihreä: "heijastaa" pahasti malliin jolloin ääriviivat piirtyvät hieman vihertävinä. Leikkaus ei onnistunut merkittävästi paremmin ja vihreä "halo" lisää duunia muualla. Tekniikka ongelma?
c: musta tausta: karvat, jotka ovat tummia sekoittuvat taustaan ja katoavat leikattaessa. Vaikka valot tulevat sivulta jää huomattava määrä karvoja mustaksi.

Voi olla vanhentunutta tietoa, mutta itse kun joskus entisessä elämässä käsittelin kuvia, niin tällaiset uuteen taustaan leikattavat kuvat tuli sinisellä taustalla.
En muista tarkkaan johtuikohan siitä että kun värialueita valitaan eri määritteillä niin tommonen sininen ei esiinny useinkaan varjon värinä (paitsi talvella kaikki varjot). (Ihon varjo on vihreä)
Valkoisen taustan ongelma lienee se, että jos taustaa jää - se näkyy.
Kai se aina jonkin verran nysväämistä vaatii.
tallennettu
Vauhti korjaa virheet
ja voima tekniikan puutteet.
....
Mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy.

Sivu luotiin 0.11 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.