|
-
-
Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 19.KESKUU.2013, 02:05
Kirjoittaja
Aihe: Miten estää yksityisviestit? (Luettu 2101 kertaa)
« Vastaus #1 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 09:54 »
Hei. Miten täällä pystyy estämään yksityisviestit tietyiltä ihmisiltä? Tääl olis muutama kenet haluisin estää.
Vastaan omaani,ei tarvikaan enää neuvoa kun löysin sen toiminnon.

tallennettu
« Vastaus #2 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 11:51 »
On muuten jokseenkin ärsyttäviä noi tyypit, jotka jatkaa ketjun önnötystään yksityisviestein. Jos jotain sanottavaa on, niin tulisivat henkilökohtaisesti sanomaan, niin mä ainakin teen.
Toinen ärsyttävä kategoria on tyypit, jotka pätee asioista yksityisviesteissä, että muut ei pääsisi sanomaan ettei se noin mene. Saa moni tietämätön aika huonoja neuvoja noilta.

tallennettu
'Silmä silmästä ja hammas hampaasta' huutaa joukko sokea ja hampaaton.
« Vastaus #3 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 12:04 »
yksityisviesten saa myös hyviä ja ystävällisiä neuvoja juuri oikeaan asiaan.

tallennettu
Vauhti korjaa virheet ja voima tekniikan puutteet. .... Mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy.
« Vastaus #4 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 12:49 »
Mikä muuten on aivan käsittämätöntä. Miksi sitä hyvää neuvoa ei voi jakaa yleisesti forumilla? Jos se on kerran hyvä neuvo, niin sehän hyödyttäisi silloin monia muitakin ja useat voisivat vielä jalostaa sitä paremmaksi.

tallennettu
« Vastaus #5 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 13:06 »
Pii on tavallaan oikeassa olen jutellu täällä useasti yksityisviestein rakentavasti etenkin Juke K nimisen henkilön kanssa mikä onkin herrasmies,mut sit on näitä kenen kans en niin halua puhua. Vaan se kun on synnitön niin heittäköön ensimmäisen kiven. :)

tallennettu
« Vastaus #6 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 13:53 »
No joo.. Mä olen huono ottamaan kantaa tähän, kun olen tällä forumilla keskustellut yksityisviestein kolmen henkilön kanssa tai ainakaan arkistosta ei muita löydy. Kaikki nää liittyy forumin kautta syntyneeseen kaupantekoon.
Mun mielipide vaan on, että julkisista asioista puhutaan nimimerkillä foorumilla ja yksityiset asiat nenäkkäin tai puhelimessa omalla nimellään. Tiedän kyllä tapauksia muilta forumeilta, missä toiset esittävät tietävämpää kuin ovat ja yksityisviestein kehuvat osaamistaan kun ei ole ketään kyseenalaistamassa tai sitten vaan juorutaan toisista ja puhutaan pahaa. Tämän johdosta yritän pysyä erossa yksityisviesteistä.
Eli jos ei vastausta kuulu, niin se johtuu tuosta. Neuvoja annan aina osaamiseni mukaan täällä julkisuudessa.

tallennettu
« Vastaus #7 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 15:47 »
Kerrotaan nyt muillekkin:
Klikkaa Profiili->Muokkaa Profiilia kohdan valikosta valitse Yksityisviestintä
Lisäät nimet listaan ja tallennat "Muuta profiilia" napista.

tallennettu
« Vastaus #8 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 15:58 »
Huomasinpas muuten, että Miialta on - jälleen - tullut yksityisviesti :D Olen pahoillani, etten ole huomannut siihen(-kään) vastata. Olen yrittänyt olla noita yksäreitä muutenkin lukematta nykyisin (jollen ole käymässä kauppaa tai tiedän, ettei ole kysymys liirumlaarumista) - niissä kun on ollut melko ala-arvostakin sisältöä usein. Olen kyllä tallentanut niistä suurimman osan ja niistä voisi tehdä pienen huonon maun mukaisen kirjoittamisen oppikirjan (en nyt tuolla tarkoita arvon Miiaa). Mutta tuo mainittu (viimeisin) Miian viesti on ihan harmiton, kiitän siitä nyt tässä ja vastaan että : Samoin.
Yksityisviestejä voi toki asia-asioista lähettää. Mutta fanitus tai vihapostia en keneltäkään kaipaa. Lähetelkää semmoisia joillekin, jotka niistä välittävät.
Ystävällisin terveisin, Erska Edit : Pidetäänhän hommat (yksäritkin) siistinä :D Edit2 : Ainiin : Kaikilta saa yksärit kätsysti eliminoitua laittamalla * -merkin vaadittavaan sarakkeeseen. Itse olen niin joskus tehnyt kun olen kyllästynyt suomalaisten ylenpalttiseen kirjalliseen sosiaalisuuteen (kovia kirjoittelemaan). Ylläpito kyllä tavoittaa - tarvittaessa - siitä * -merkistä huolimatta. Kokemusta on :D
« Viimeksi muokattu: Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 16:11 kirjoittanut Est »

tallennettu
« Vastaus #9 : Torstai, 19.Huhtikuu.2012, 16:27 »
Arviolta nelisensataa yksäriä tullut täällä. Varmasti olisi moninverroin tuon, jos olisin ollut itse innokkaampi kirjoittamaan niitä tai edes vastaamaan niihin. Osa (viesteistä) on kyllä aika lailla umpihulluja, tyyliin väärin kirjoitettuja kirosanoja ja haistatteluja, mutta en ole niistä juurikaan piitannut. Todistavat kyllä jotain rumaa joidenkin valokuvausharrastajien kirjallisista kyvyistä sekä yleisestä sivistyksellisestä tasosta.
Älkää vastatko tähän yksärillä, kiitos ...

tallennettu
« Vastaus #10 : Perjantai, 20.Huhtikuu.2012, 08:19 »
Mikä muuten on aivan käsittämätöntä. Miksi sitä hyvää neuvoa ei voi jakaa yleisesti forumilla? Jos on kerran hyvä neuvo, niin sehän hyödyttäisi silloin monia muitakin ja useat voisivat vielä jalostaa sitä paremmaksi.
koska joskus vaan haluaa oikaista ja saada Pelkästään sen neuvon eikä mielipiteitä.

tallennettu
Vauhti korjaa virheet ja voima tekniikan puutteet. .... Mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy.
« Vastaus #11 : Perjantai, 20.Huhtikuu.2012, 09:00 »
Itse olen joskus syyllistynyt siihen että "neuvon salaa". Yleensä tähän liittyy se että laitan mukaan linkin johonkin galleriaan missä on joku asia toteutettu tietyllä tapaa enkä halua julkistaa sitä kaikelle kansalle vaikka se olisikin periaatteessa kaikkien nähtävillä ilman salasanaa. Tai sitten haluan säilyttää edes jonkinlaisen uskottavuuden enkä esittele ihan kaikkia kotikutoisia softboxeja/strippejä rinta rottingilla :)

tallennettu
-- Irc - oh5ktw
« Vastaus #12 : Perjantai, 20.Huhtikuu.2012, 09:32 »
Mikä muuten on aivan käsittämätöntä. Miksi sitä hyvää neuvoa ei voi jakaa yleisesti forumilla? Jos on kerran hyvä neuvo, niin sehän hyödyttäisi silloin monia muitakin ja useat voisivat vielä jalostaa sitä paremmaksi.
koska joskus vaan haluaa oikaista ja saada Pelkästään sen neuvon eikä mielipiteitä.
Kyllä kyllä, ymmärrän tuon hyvin. Tuossa neuvossa on vaan se sama ongelma kun kelloissakin. Jos on vain yksi kello, tietää tarkan ajan näytti se mitä tahansa, mutta jos on useampia kelloja, ei voi olla enää varma.

tallennettu
« Vastaus #13 : Lauantai, 21.Huhtikuu.2012, 01:24 »
Ylläpito kyllä tavoittaa - tarvittaessa - siitä * -merkistä huolimatta. Kokemusta on :D
"Ylläpito" on näemmä sensuroinut viestini, jossa totesin, että viestin lähettäminen ei toki merkitse tavoittamista -- siihen tarvitaan viestin lukeminen. Ihmettelin viestissä sitä, että on hassua, että ylläpito ei noudata jäsenten toivetta olla vastaanottamatta yksityisviestejä. Nykyään on vaikeaa saada hyvää ylläpitoa. Ja ylläpidon looginen vastine siihen: yksityisviestin lähettäminen! (Jota en tietenkään lue.) Olisi luontevaa todeta: on vaikea kuvitella tyhmempää reaktiota. Tämä viesti sensuroitaneen myös pikaisesti.

tallennettu
Matti Vuori
« Vastaus #14 : Lauantai, 21.Huhtikuu.2012, 10:33 »
Kyllä kyllä, ymmärrän tuon hyvin. Tuossa neuvossa on vaan se sama ongelma kun kelloissakin. Jos on vain yksi kello, tietää tarkan ajan näytti se mitä tahansa, mutta jos on useampia kelloja, ei voi olla enää varma.
Ja juuri siksi on hyvä saada vain yksi neuvo.... - Kun pääsee alkuun voi sitten pikkuhiljaa laajentaa.

tallennettu
Kameralaukku.com
« Vastaa #14 : Lauantai, 21.Huhtikuu.2012, 10:33 »
« Vastaus #15 : Lauantai, 21.Huhtikuu.2012, 20:01 »
Ylläpito kyllä tavoittaa - tarvittaessa - siitä * -merkistä huolimatta. Kokemusta on :D
"Ylläpito" on näemmä sensuroinut viestini, jossa totesin, että viestin lähettäminen ei toki merkitse tavoittamista -- siihen tarvitaan viestin lukeminen. Ihmettelin viestissä sitä, että on hassua, että ylläpito ei noudata jäsenten toivetta olla vastaanottamatta yksityisviestejä. Nykyään on vaikeaa saada hyvää ylläpitoa.
Ja ylläpidon looginen vastine siihen: yksityisviestin lähettäminen! (Jota en tietenkään lue.) Olisi luontevaa todeta: on vaikea kuvitella tyhmempää reaktiota. Tämä viesti sensuroitaneen myös pikaisesti.
Katsos Mvuori yksityisviestit ovat keino ilmoittaa yksittäiselle jäsenelle jostakin sellaisesta "mokasta" jota foorumissa ei ylläpidollisista syistä tahdota tapahtuvan. Aina ei haluta häiritä kaikkia muita sattuneista ylilyönneistä. On kuitenkin kohtuullista kertoa henkilölle itselleen, ettei jotakin tiettyä toimintaa haluta. Jäsenet voi toivoa saavansa kirjoittaa mitä huvittaa, mutta valitettavasti sellainen ei ole mahdollista, kaikki kun eivät ymmärrä missä rajat kulkevat ja on ihan pakko puuttua toimintaan. Minusta tyhmemepää on antaa sanktiota tai sulkea joku käyttäjä suoraan ulkopuolelle.. tuskin itsekään sitä toivot. ps. Ja koska et lue ylläpidon yksityisviestejä, niin ehkäpä ihmettelet, ettei tätä viestiä ei odotuksesi mukaisesti sensuroida, vaan saat huomautuksen vittuilusta ylläpidolle (20%), joka ehkä sitten menee paremmin perille...

tallennettu
« Vastaus #16 : Keskiviikko, 25.Huhtikuu.2012, 18:59 »
Ja juuri siksi on hyvä saada vain yksi neuvo.... - Kun pääsee alkuun voi sitten pikkuhiljaa laajentaa.
Noinhan muuten ne namusedät ja huumekauppaatikin toimivat. Miksei ujot kamerahullutkin ;-)

tallennettu
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
...tämän pitäisi olla englanniksi, kuten itseensä ja kieleensä luottavilla tyypeillä, mutta Waldokin vaan on vaan suomalainen.
« Vastaus #17 : Keskiviikko, 25.Huhtikuu.2012, 19:30 »
Noinhan muuten ne namusedät ja huumekauppaatikin toimivat. Miksei ujot kamerahullutkin ;-)
Kiitos varoituksesta ;D Yritän pitää varani

tallennettu
« Vastaus #18 : Sunnuntai, 29.Huhtikuu.2012, 11:45 »
Minäpäs muuten olen tässä viikonloppuna muuttanut kantani ihan täysin. Näin käy kun pohdiskelee asioita.
On paljon kivempaa neuvoa ihmisiä yksityisesti tai jossain muualla kuin internetforumilla. Niinpä teinkin päätöksen olla opastamatta missään asiassa muuten kuin yksityisesti tai oppilasryhmälle. Pääsee paljon pienemmällä mielensäpahoittamisella. Muutenkin pitäisi vähän vähentää tätä internettiä ja siirtyä oikeaan elämään.
Oivalsin myös, että kannattaa ollla hieman itsekäs. Ei se ole minulta pois, jos joku ei opi asioita itse tai häntä neuvotaan aivan metsään. Heikot vaan putoaa pois kehityksessä.

tallennettu
« Vastaus #19 : Sunnuntai, 29.Huhtikuu.2012, 12:36 »
Minäpäs muuten olen tässä viikonloppuna muuttanut kantani ihan täysin. Näin käy kun pohdiskelee asioita.
On paljon kivempaa neuvoa ihmisiä yksityisesti tai jossain muualla kuin internetforumilla. Niinpä teinkin päätöksen olla opastamatta missään asiassa muuten kuin yksityisesti tai oppilasryhmälle. Pääsee paljon pienemmällä mielensäpahoittamisella. Muutenkin pitäisi vähän vähentää tätä internettiä ja siirtyä oikeaan elämään.
Oivalsin myös, että kannattaa ollla hieman itsekäs. Ei se ole minulta pois, jos joku ei opi asioita itse tai häntä neuvotaan aivan metsään. Heikot vaan putoaa pois kehityksessä.
Kun sitä neuvotaan yksityisesti metsään, emme tiedä asiasta, emmekä voi mieltämme pahoittaa. Kaikki voittavat. Lisäksi, eihän hän edes näe neuvojasi, tai yksityisviestiäsi ;-)

tallennettu
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
...tämän pitäisi olla englanniksi, kuten itseensä ja kieleensä luottavilla tyypeillä, mutta Waldokin vaan on vaan suomalainen.
|
|