Ole hyvä ja kirjaudu tai luo tunnus.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
  • * Tervetuloa vieras
Keskiviikko, 19.KESKUU.2013, 05:39

Kirjoittaja Aihe: Kameran kuljetus koko  (Luettu 420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Juke.K

• C-10-Club-Presidentti
  • Poissa Poissa
Kameran kuljetus koko
« : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 11:52 »
Olen aina ja edelleen mietiskellyt kameroiden kokoa. Saattaa olla niin että mitä isompi koko sen parempaa kuvaa. Tämäkin näkemys alkaa pikkuhiljaan kaventumaan. Olen itse määritellyt itselleni että on neljää eri kokoluokkaa olevia kameroita.

-kauluspaidan rintataskukamera
-ulkoilutakin vetoketjullinen taskukamera
-pienessä erillisessä laukussa tai nyssäkässä pidettävä kamera
-isossa olkalaukussa tai repussa pidettävä kamera
-useammassa laukussa tai autossa kuljetettva kamera

Onko vielä muitakin?

EDIT: Lisäsin vielä viidennen.
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:17 kirjoittanut Juke.K »
tallennettu

Kimo

• Poissa Poissa
  • 5x7
Vs: Kameran kuljetus koko
« Vastaus #1 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:09 »
Olen aina ja edelleen mietiskellyt kameroiden kokoa. Saattaa olla niin että mitä isompi koko sen parempaa kuvaa. Tämäkin näkemys alkaa pikkuhiljaan kaventumaan. Olen itse määritellyt itselleni että on neljää eri kokoluokkaa olevia kameroita.

-kauluspaidan rintataskukamera
-ulkoilutakin vetoketjullinen taskukamera
-pienessä erillisessä laukussa tai nyssäkässä pidettävä kamera
-isossa olkalaukussa tai repussa pidettävä kamera

Onko vielä muitakin?
Olet oikeassa/väärässä, että mitä isompi koko EI ole parempaa kuvaa,ainakaan pienissä suurennuksissa.Tietenkin kameran ominaisuukset ovat toisenlaiset vaikkapa kinopokkarilla vs iso palkki,tarkoitan lähinnä mitä kameralla voi tehdä.Ei tuollaista isoa palkkia kukaan jaksa sulloa joka kerta johonkin kuljetuslaatikkoon,limppu  menee ihan ilman laatikoita varsinkin.Keskari on kai isoin olkalaukussa menevä tai 4x5 field.
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:11 kirjoittanut Kimo »
tallennettu

Juke.K

• C-10-Club-Presidentti
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:16 »
Joo ison koon filmikameroita on sitten vielä ohi olkalaukunkin. Siis sitten on viisi eri koko luokkaa. Oisko se viides nimeltään -useammassa laukussa tai autossa kuljetettva kamera

Kimo

• Poissa Poissa
  • 5x7
« Vastaus #3 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:19 »
Joo ison koon filmikameroita on sitten vielä ohi olkalaukunkin. Siis sitten on viisi eri koko luokkaa. Oisko se viides nimeltään -useammassa laukussa tai autossa kuljetettva kamera
Palkki varsinkin on isoissa 8x10< melkein auton takapenkkikamaa ja jalustat jne painaa perkeleesti.Sillä olenkin hommaamassa 5x7 tai 4x5 fieldin kevyempään kuvailuun.

ripelein

• Poissa Poissa
« Vastaus #4 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:24 »
Mikäs sen kaverin nimi oli joka raahasi autolla peräkärryä johon oli sitten rakennettu kamera. Niin ja onhan sitä sit semmosiakin mitkä pitää lennättää tonne avaruuteen ja vaikka Chileen rakenteilla oleva E-ELT teleskooppi.

Kameralaukku.com

« Vastaa #4 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:24 »

Juke.K

• C-10-Club-Presidentti
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:29 »
Jep arvelinkin että niitä on vielä isompia ja myös pienempiä. Eiköhän ole joku sirukamera joka on vaikka kellossa tai missä vaan.

Yritin asiaa tutkailla meidän kameralaukkulaisten näkökulmasta. Tässä oli tarkoitus hiukan herätellä omia näkemyksiä minkälaista kalustoa haluaa mukanaan kantaa ja minne.

Kävin tässä jokunen viikko sitten metässä kuvaamssa ja mukana oli kameraa piilokojua nukkumisvälineitä ja muita. Kaikki kyllä kannoin kerralla paikalle ettei tarvinnu moneen kertaan ravata.

kebax

• Poissa Poissa
« Vastaus #6 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:47 »
Kamera joka lähes aina on mukana on kännykkä. Lieneekö se sitten luokkaa paidantaskukamera? Digijärkkää sitten kuletan repussa tahi skootterin satulalaukussa mutta mahtuisi se varmaan pienempäänkin laukkuun, ei kuitenkaan paidantaskuun. Vanha AE1-P on jotain siltä väliltä.

Käyttämistäni kameroista pienikokoisin on epämiellyttävin käyttää kun kännykän kuvausergonomia on suoraan perseestä. Mutta tarvittaessa sillä syntyy vaikkapas omakuvapotretti:

http://farm6.staticflickr.com/5076/7044639651_ce93026332_b_d.jpg
Kameran kuljetus koko

Isokokoisimmat kamerani ovat kaksi Canonin järkkäriä joista vuoden 2002 D60 on se isompi. 50D uudempana mallina on kuitenkin miellyttävämpi käyttää.

Tän lisäksi mulla on vanha AE-1P jonka käyttäminen on erinomaisen miellyttävää vaikka kooltaan onkin pienempi kuin nuo digivimpaimet. Prosessimielessä vaan turhan työläs näin laiskalle.

Jaa millä noista tulee parasta kuvaa? Ei mitään hajua. Koosta se ei ole kyllä kiinni. Ja koosta huolimati (vai siitä johtuen?) nämäth kulkevat minne vaan.
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 12:52 kirjoittanut kebax »
tallennettu

ripelein

• Poissa Poissa
« Vastaus #7 : Perjantai, 4.Toukokuu.2012, 16:30 »

nomad

• Poissa Poissa
« Vastaus #9 : Lauantai, 5.Toukokuu.2012, 11:59 »

6x6 Super Ikonta folderi, olikohan III-mallia, kulkee minulla aika usein kameralaukun sivutaskussa. Kauheasti olenkin ihmetellyt, mikseivät tarjoa tuommoista digitaalisena, nyt filmit ja valotusmittari vievät saman verran tilaa kuin kamera (ovat siellä kameralaukun toisessa etutaskussa).

Sivu luotiin 0.104 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.