Minun mielestäni 15e ei ole kohtuuton hinta kameramerkin omasta vastavalosuojasta ostettuna paikallisesta kivijalkaliikkeestä.
Ei olekkaan jos se olisi ainut vaihtoehto. Ei se älyttömän kallis ole. Ei siitä ole kyse. Miellläni minä tuen kivijalkaliikettä ja sitä teen usein. Monesti on vain sellanen tunne että tosta mä maksan ton verran ja tästä sen verran on se mikä ohjaa ostoksia niin että joku ostos jää ostamatta ja toisen voi ostaa ilman tarkoitusta. Silloinkin kun kävin tuota katsomassa ostin heräteostoksena 79€ kameran jonka muutaman kuvan otettua päätin antaa tuoreelle ylioppilaalle, siis pojalleni. Hän oli meidän perheen ainut kameraton mutta ei ole enään.
Kyllä ton kokonen vastavalosuoja ei kymppiä enempää sais maksaa. On niitä muotoiltujakin erinlaisiin opiskoihin ja niistä 40€ on ehkä se minkä yli ei menis, mielellään.
Mulla alkaa EF 70-200/2.8:n vastavalosuoja oireilemaan, pysyy löysästi paikoillaan ja pääsee tönäisystä irti. Ei varmaan kovin halpa alkuperäisenä. Tarpeellinen se on, varsinkin kun en pidä mitään suotimia nokalla heijastuksia lisäämässä.